توافق برای ایجاد بازرسی پرونده کمیسیون بر اساس ماده 90

ساعت: 21:55
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790422

رئیس مجلس در خصوص اصل 90 با اشاره به جلسه مشترک این کمیته با سازمان بازرسی کل کشور، گفت: در این جلسه در بررسی همکاری های نظارتی بین کمیته و سازمان بازرسی، توافق شد تا بازرسی ویژه تشکیل شود. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی هزریان در تشریح جلسه امشب (سه شنبه 16 آذرماه) کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، گفت: این جلسه با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور جناب آقای هدیان تشکیل شد. در این جلسه بررسی شد. آنها همچنین در مورد آنچه که کمیسیون بر اساس اصل 90 می تواند به دست آورد یا سازمان بازرسی کل کشور بر اساس حق قانونی خود چه کارهایی را انجام دهد، بحث کردند.

وی افزود: همچنین موضوعاتی مانند تعامل سازمان بازرسی کل کشور با کمیسیون اصل 90 نظارت بر امور کشور، تشکیل بازرسی ویژه با موافقت این سازمان برای رسیدگی به موارد مهم اصل 90 از جمله جلسات برگزار شد. “

سخنگوی اصل 90 مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: همچنین مقرر شد کمیسیون اصل 90 برای کمک به تبدیل یک نهاد نظارتی به یک نهاد به روز در مقابله با مفاسد اقتصادی، پیگیری های لازم را در دستور کار قرار دهد.

هزریان گفت: تقسیم بندی مسائل خرد و کلان و اولویت بندی مشکلات اصلی کشور که نیازمند نظارت مستمر و موثر است نیز در دو گروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیسیونی برای تعیین اولویت ها در حوزه نظارت و نظارت تشکیل شود. مبارزه با فساد و همکاری مشترک برای دستیابی به تفاهمات آینده شکل گیرد.

وی ادامه داد: در ارتباط با کمیسیون مذکور مقرر شد در دستور مورد بازنگری قرار گیرد تا تعریف مشخصی از مشکلات و پیچیدگی نظارت تعریف شود تا به تفاهم برسیم.

سخنگوی اصل 90 مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: استفاده از ظرفیت مردمی و مردمی سازی در بازرسی و نظارت نیز مورد بحث و تاکید کمیسیون و سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفت تا این سازمان از ظرفیت بازرسان برای ارائه گزارش بهره مند شود. رایگان. البته تاکید بر دموکراتیزه شدن باید با قدردانی از کسانی که در این زمینه کمک می کنند همراه باشد. همچنین به منظور تسریع در مبارزه با فساد و در عین حال ارتقای بازرسی ها، بر امنیت شهروندان تاکید شده است. جلسات با سازمان بازرسی کل کشور ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیروی انتظامی خوب است. طبق مفاد تبصره 2 ماده 5 قانون حمایت از افراد دارای معلولیت، تعهدات استفاده رایگان از سیستم حمل و نقل عمومی و عمومی ریلی و اتوبوس عمومی و همچنین تخفیف برای افراد دارای معلولیت شدید در هنگام استفاده از راه آهن حومه و سامانه هوايي امور عمومي و عمومي دريانوردي و تامين اعتبارات لازم در حساب‌هاي بودجه سالانه وزارت كار و سازمان برنامه و بودجه مشاهده مي‌شود.

هزریان گفت: کمیسیون در این مورد وارد عمل شد و مقرر شد مکاتبه با مراجع انتظامی در این زمینه انجام شود. در این زمینه مکاتباتی با سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی انجام شود.

سخنگوی اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: گزارش رسیده به کمیسیون مبنی بر اجرای ناقص قانون است و بر اجرای کامل قانون برای حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تاکید داریم. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید