توافق ریاض با پروازهای خطوط هوایی رژیم صهیونیستی از حریم هوایی عربستان

بر اساس این گزارش، رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که شرکت هواپیمایی ال ال ایرلاین موفق به کسب موافقت عربستان برای انجام پروازهای خود از حریم هوایی عربستان شده است.

این رسانه ها افزودند که توافقنامه مذکور از روز چهارشنبه اجرایی شده است.

این در حالی است که خطوط هوایی سیشل پیشتر اعلام کرده بود که مجوز رسمی از مقامات هواپیمایی عربستان سعودی برای پرواز بر فراز حریم هوایی این کشور در هنگام راه اندازی مسیر پروازی بین تل آویو و ماهه در آن جمهوری دریافت کرده است.

وبسایت پاسپورت نیوز گزارش داد که اولین پرواز در این زمینه روز چهارشنبه از فرودگاه بن گوریون انجام شد و پس از عبور از آسمان اردن و عربستان به جمهوری سیشل پرواز کرد.

این در حالی است که اخیرا سازمان هواپیمایی کشوری عربستان با صدور بیانیه ای به تمامی شرکت های هواپیمایی غیرنظامی از جمله هواپیماهای صهیونیستی اجازه پرواز در حریم هوایی این کشور را داده بود.

در این بیانیه آمده است: خطوط هوایی عربستان سعودی با رعایت تعهدات خود بر اساس کنوانسیون 1944 شیکاگو در مورد عدم تبعیض بین هوانوردی غیرنظامی در زمینه ناوبری بین‌المللی، حریم هوایی خود را به روی کلیه پروازهایی که شرایط لازم برای عبور از آسمان را برآورده می‌کنند، باز کند. عربستان

خطوط هوایی عربستان سعودی این اقدام را ساعاتی قبل از سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به این کشور، در راستای “تکمیل تلاش ها برای تحکیم موقعیت این کشور به عنوان یک قطب جهانی اتصال سه قاره و تقویت ارتباطات هوایی بین المللی” خواند.

دیدگاهتان را بنویسید