توانایی مس در حمایت از ورزش آذربایجان / خودداری از اقدام …


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878023

مس سونگون ورزکان توانایی هدایت و حمایت از ورزش آذربایجان شرقی را دارد، اما با سیاست یک بام و دو پخش شرکت مس، تیم این باشگاه به چند رشته ورزشی محدود می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، مطالب زیادی در رسانه های آذربایجانی درباره صنعت مس ایران منتشر شده است که عمدتا به عدم سرمایه گذاری روی مس توسط سونگون ورزقان در ورزش آذربایجان شرقی مانند استان کرمان می پردازد.

همچنین اندیشمندان صنعتی و سرمایه گذاری استان مقالات زیادی در خصوص جداسازی مس سونگون ورزقان از صنعت مس ایران نوشته اند.

به عبارت ساده تر، در این بین فقط حرف ها و حرف ها و گفته ها بیشتر شنیده می شد و در رابطه با آنچه آمد عملی ندیدیم!

از سوی دیگر در مقایسه ورزش آذربایجان و کرمان می توان به سرمایه گذاری بالای کرمان در چند حوزه و البته مهمترین آنها در فوتبال نسبت به آذربایجان که معدن بزرگی نیز دارد، پی برد. از یک معدن مس کرمان چندین تیم ورزشی از جمله 3-4 تیم حرفه ای فوتبال با این قیمت بالا امرار معاش می کنند.

این در حالی است که سیاست سرمایه گذاری صنعت مس ایران تنها در کرمان اعمال می شود و کرمان دارای تیم های متعددی در بخش های مختلف از جمله فوتبال است که هزینه های زیادی در یک رشته (فوتبال) خرج می کند، اما اینجا در آذربایجان شرقی با وجود اینکه مواد معدنی غنی تر از این است. کرمان فقط فوتسال و چند رشته محدود حفظ می شود، هزینه تیمشان آنقدرها هم بالا نیست.

ما معتقدیم حتی در صورت عدم اتصال تراکتور و خودرو به این مجموعه، مس سونگون ورزکان توانایی هدایت و حمایت از تیم های غیر فوتبال استان را دارد. او در سالن بدنسازی نیز بازی خواهد کرد، بنابراین حداقل حق ورزش در آذربایجان از این طریق اعمال خواهد شد.

نادر عبدالزاده فعال ورزشی است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید