توجه به ظرفیت های اقتصادی دریا یکی از معضلات جدی در جناح اقتصاد دریامحور است.


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891982

آرامی با بیان اینکه در سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و برنامه جمعیتی بر توجه به دریا و سواحل تاکید شده است، گفت: توجه به ظرفیت اقتصادی دریا یکی از مشکلات جدی در کسری اقتصاد دریا محور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ منصور آرامی رئیس فراکسیون توسعه اقتصاد دریایی در حاشیه بازدید از پروژه های زیرساختی و گردشگری جزایر قشم گفت: توسعه اقتصاد دریایی، اقتصاد مقاومتی و اقتصاد بدون نفت همواره مورد تاکید جدی قرار گرفته است. رهبر معظم انقلاب.

وی ادامه داد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی از اولین نهادها و سازمان هایی هستند که به طور جدی به موضوع اقتصاد دریایی پرداخته و در سال های اخیر به موضوع سواحل و گردشگری دریایی و آن پرداخته اند. مسائل زیست محیطی نیز مورد توجه سازمان بنادر قرار گرفته است

رئیس فراکسیون توسعه اقتصادی دریامحور با اشاره به وجود 5 هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی و 200 هزار کیلومتر مربع آب در کشور، گفت: دریا نعمتی برای کشور است و اقتصاد آن حتی برای مردم نیز تأثیرگذار است. استان های مرکزی.”

آرامی بیان کرد: مجلس در راستای توسعه و پویایی اقتصاد دریامحور و استفاده بهتر از سایر ظرفیت های دریایی، آمادگی دارد از همه ظرفیت های قانون گذاری و نظارتی خود استفاده کند.

نایب رئیس کمیته سازندگی شورای اسلامی تصریح کرد: اقتصاد در دولت سیزدهم یک اقتصاد مردمی است و در هر منطقه ساحلی کشور که دولت بخواهد وارد شود، خود مردم با جدیت بیشتری برای کمک قدم برمی دارند. اقتصاد جامعه محلی و حل مشکلات

آرامی در بخشی دیگر از سخنان خود به مطالبه مردم روستای تنبان در جزیره قشم برای احداث اسکله گردشگری اشاره کرد و گفت: همه مسئولان در سازمان بنادر، دولت و مدیران محلی تاکید دارند بر اساس مطالبات مردمی. اسکله توریستی باید اسکله و اسکله برای شناورهای کوچک در این منطقه ساخته شود.

وی بیان کرد: مشارکت مردم و سازمان های دریایی می تواند زمینه ساز توسعه مدنی و زیرساخت های بندری در این منطقه، ایجاد اشتغال برای مردم منطقه و جوانان بومی، توسعه ایمنی دریانوردی و توسعه منطقه را از مزیت های اصلی این منطقه عنوان کرد. ساخت این اسکله : مردم از ابتدا برای ایجاد این ظرفیت دریایی تلاش کردند.


احداث اسکله گردشگری در روستای تنبان به جامعه محلی فرصت می دهد

فرماندار قشم همچنین به وجود مبادلات تجاری بین جزایر هرمزگان و کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: امنیت پایدار مقدمه ای برای ایجاد اقتصاد دریایی و مبادلات تجاری است و اگر امنیت وجود نداشته باشد اقتصاد با ثبات است. قطعا تاسیس نخواهد شد.

محمد محمد حسینی در خصوص کمک های استان قشم در توسعه معیشت ساحل نشینان و صیادان جزیره قشم، یکی از مزیت های مهم اقتصاد دریایی جزیره قشم را مردم محوری دانست.

وی همچنین احداث اسکله گردشگری روستای تنبان را در توانمندسازی اقتصاد جامعه محلی موثر دانست و خاطرنشان کرد: با احداث این پروژه گردشگری با استفاده از ظرفیت جامعه محلی امنیت پایدار ایجاد می شود. خود مردم


لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی با طرح های سرمایه گذاری حوزه دریایی بنادر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان بخشی از نظام مدیریتی مطابق با سیاست های دولت سیزدهم که مورد حمایت رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه اقتصاد دریایی است. و حمایت از اقتصاد مردم این جزیره با بهره گیری از فرصت های ساکنان محلی منطقه و امکانات. تاکید می شود که وجود دارد.

حسین عباس نژاد افزود: مشارکت و ارتباط بسیاری از مردم این جزیره که از دریا امرار معاش می کنند نشان می دهد که توسعه اقتصاد دریا محور با تکیه بر توان جامعه محلی و صیادان چقدر اهمیت دارد.

وی ادامه داد: در راستای تقویت رونق اقتصادی و معیشت صیادان جزیره قشم و همچنین توانمندسازی آنان، سازمان منطقه آزاد و محیط زیست از جمله سازمان هایی هستند که می توانند در این روند بسیار موثر باشند و منتظر همکاری و هم افزایی هستیم. طرح های سرمایه گذاری حوزه دریایی بنادر این مقامات هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید