توجه ویژه به فناوری‌های کوانتوم و هوش مصنوعی، دو یادگار ارزشمند دکتر رئیسی

دگانی بیان کرد؛

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، جدیت و پیگیری در ایجاد «مرکز ملی هوش مصنوعی» و «تاکید بر تشکیل و هم افزایی اعضای فعال در علم و فناوری کوانتومی». دو ابتکار منحصر به فرد رئیس جمهور شهید در حوزه علم و فناوری است و از افتتاح رسمی مرکز ملی هوش مصنوعی ایران تا 30 خردادماه خبر داد. کد خبر: 97327

به گزارش خبرگزاری موج


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، روح الله دقانی در بازدید از اکسپوی ایران هلث، ضمن گفتگو با تولیدکنندگان انواع محصولات سلامت، نگاهی به محصولات دانش بنیان داشت. در زمینه های پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی.

وی در حاشیه این بازدید با تشریح حمایت های رئیس جمهور از اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور، قانون جهش تولید دانش بنیان را بزرگترین و مهم ترین رویداد جریان علم و فناوری در کشور طی سه دهه گذشته خواند و وی افزود: در دوره قبل موضوع این قانون مطرح شد و در دولت سیزدهم این قانون موافقان و مخالفانی داشت و همین امر باعث شد این قانون برای تصویب تسریع جدی شود. حمایت مستقیم و جدی شخص رئیس جمهور پس از تعیین سال 1401 به عنوان سال «تولید»؛ ایجاد شغل بر اساس دانش» توسط حضرت آقا بود.

به گفته دگانی، پس از تصویب این قانون در کمتر از پنج ماه تمام مفاد این قانون با حمایت همه جانبه رئیس جمهور در دولت به تصویب رسیده است.

وی در ادامه گفت: بعید می دانم در 10 سال آینده کاری ماندگارتر و موثرتر از این قانون ارزشمندی که سال گذشته توسط رئیس جمهور شهیدمان اجرایی شد، وجود داشته باشد و امیدوارم اعضای اکوسیستم علم و فناوری برای این و آن خاطره ارزش قائل خواهد شد و با پیگیری و اجرای آن به یاد رئیس جمهور مقتول ارزش خواهد داد.

دگانی فیروزآبادی “جدیت و پیگیری در راه اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی” و “تاکید آن بر شکل گیری و هم افزایی اعضای فعال در علم فناوری کوانتومی” را دو ابتکار منحصر به فرد رئیس جمهور شهید ایران در زمینه علم و فناوری و گفت: در پی تاکید رئیس جمهور توجه ویژه به توسعه فناوری هوش مصنوعی و لزوم توجه به این حوزه برای همگام شدن و حتی تاثیرگذاری در تولیدات علمی و فناوری، ایجاد هیات ملی مدیریت هوش مصنوعی و مرکز ملی هوش مصنوعی در دستور کار مقدمات راه اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی قرار گرفت این شورا به ریاست شخص رئیس جمهور و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور افزود: اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، رئیس جمهور در شرایط سخت اقتصادی که پیگیر حل مشکلات کشور است، شخصاً به دنبال علم و فناوری باشد. هوش مصنوعی و کوانتومی تا این حد که در لبه علم قرار دارند و تکنولوژی روز دنیا هستند و نظم تشکیل شورای آنها توجه ویژه ای را می طلبد.

دگانی در پایان این دو ابتکار را دو یادگار بزرگ از رئیس جمهور شهید عنوان کرد و تصریح کرد: تاکید داریم تا پایان دولت سیزدهم که تا دو ماه دیگر می شود، مرکز ملی هوش مصنوعی و ساختمان بزرگ رسما مرکز ملی ایجاد فناوری‌های کوانتومی در پارک فناوری پردیس افتتاح می‌شود



آیا این خبر مفید بود؟




خدمات سئو برای وب سایت ها