توده جدیدی از گرد و غبار از روز جمعه وارد کشور می شود


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839714

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور از ورود انبوه گرد و غبار جدید به مناطق غرب و جنوب غرب کشور از روز جمعه (30 اردیبهشت) خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره ای، گرد و غبار امروز (28 اردیبهشت) از کشور عراق به نیمه غربی و بخش هایی از جنوب به بوشهر و خلیج فارس منتقل شده است. همچنین استان‌های البرز و تهران. وی با بیان اینکه در این مناطق شاهد کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهیم بود، مناطق جنوب غرب کشور خواهیم بود.

وی افزود: امروز (28 اردیبهشت) در برخی نقاط اردبیل، استان های غربی و شرقی، استان های ساحلی خزر، خراسان شمالی، خراسان شمالی، چندین ساعت همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی ادامه داد: روز پنجشنبه (29 اردیبهشت) در استان های خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و به صورت پراکنده در استان های شمالی اردبیل و آذربایجان شرقی وزش باد شدید خواهد بود.

وی افزود: روز جمعه (30 اردیبهشت) در سواحل غربی دریای خزر و شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش شدید باران و شنبه (31 اردیبهشت) در سواحل خزر، خراسان شمالی، نیمه شمالی ارتفاعات خراسان رضوی و البرز شرقی نیز وزش باد شدید موقت و وزش باد پیش بینی می شود.

ضیائیان افزود: روز یکشنبه (اول خرداد) در اکثر نقاط کشور به ویژه جنوب غرب و جنوب کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که تا ساعاتی دیگر با گرد و خاک همراه خواهد بود. مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز تا روز جمعه (30 اردیبهشت) خشن خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (29 اردیبهشت ماه) صاف تا کمی ابری، گاهی غبارآلود همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید با حداقل دما وجود دارد. 15 و حداکثر دما 31 روز جمعه (30 اردیبهشت) دمای هوا صاف و گاهی وزش باد با کمینه دمای 16 و حداکثر 32 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در خاتمه گفت: امروز و فردا (8 و 29 اردیبهشت) اهواز با دمای 39 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 5 و 6 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید