توزیع ارز ترجیحی زمینه را برای فساد ایجاد می کند. یارانه مستقیم به نفع فقرا است


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837540

این کارشناس اقتصادی گفت: توزیع ارز ترجیحی زمینه فساد را ایجاد می کند و باعث به دست آوردن ثروت های کلان شده است اما یارانه مستقیم به نفع فقرا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی صادقی کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: ایشان در حالی رسید که فقرا هر روز فقیرتر می شدند.

وی افزود: انتساب 4 هزار و 200 ارز به برخی کالاها یک اشتباه تاریخی است که ضررش بیشتر از فایده است.

صادقی افزود: جا داشت که برخی از رانت خواران به راحتی از یارانه های دولتی برای کسب سود بیشتر استفاده کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: توزیع نامناسب یارانه ها، عدم استفاده از یارانه های دولتی، ایجاد فضای رانت و فساد، کندی حرکت توسعه اقتصادی از جمله مشکلاتی است که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد و آثار آن قابل مشاهده است که به هر قیمتی افزایش می یابد. روزه گرفتن و جمع شدن توده مردم.

وی یادآور شد: انحصار یک کالا در انحصار فرد خاصی باعث می شود هر روز قیمت ها را به نفع خود افزایش دهد که این امر منجر به عدم کنترل قیمت ها توسط دولت می شود.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: تصمیم دولت برای پرداخت یارانه به مصرف کننده یعنی. به مردم، به جای واردکننده یا تولیدکننده، یارانه دولتی را به دست مصرف کننده واقعی می رساند و از رانت و فساد جلوگیری می کند.

صادقی گفت: به این ترتیب قیمت ها کاهش می یابد و دولت می تواند در سیاست گذاری اقتصادی موفق تر باشد و افراد محروم نیز از یارانه های دولتی بهره بیشتری ببرند.

انتهای پیام/ص

دیدگاهتان را بنویسید