توسعه سرمایه گذاری های دانش بنیان سیاست محوری قوه قضائیه است


ساعت: 15:36
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877837

رئیس قاضی استان مرکزی گفت: توسعه سرمایه گذاری در تولید دانش سیاست محوری قوه قضائیه است و موضوعات این حوزه و رفع مشکلات آن در دستور کار قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در نشست هم اندیشی با فعالان و مدیران شرکت های دانش بنیان گفت: قوه قضاییه نیز این موضوع را به منصه ظهور می رساند.

موسوی گفت: برای داشتن پشتوانه قوی و توان رقابت در بازارهای جهانی و پایداری در تولید باید بر اساس دانش و علم حرکت کنیم، نیاز اصلی امروز این است که صنایع دانش بنیان و علم محور باشند، بیشتر بیش از 3600 واحد تولیدی و صنعتی استان مرکزی فعال است که تنها 105 واحد وارد عرصه شرکت بنیان شده است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به افق 50 هزار شرکت بر اساس دانش راه طولانی و سختی در پیش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: تمرکز پارک علم و فناوری یکی از مهم ترین اجزای اکوسیستم است. با محوریت این مرکز می توان کارگروه اجرایی برای طرح مسائل و دغدغه ها برای شناسایی مسائل قابل حل در استان و یا در سطح کشور تشکیل داد.

موسوی بیان کرد: اگر بازار بزرگ صنعتی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گیرد، نیازی به تامین محصولات مورد نیاز صنعت از خارج نداریم، ما محصولاتی با فناوری و علم داریم که شرکت های بزرگ به آن توجهی ندارند. “

وی ادامه داد: تمامی چالش ها، مشکلات، موانع و معضلات در حوزه امکانات و حمایت های کتبی باید انجام شود تا اطلاع رسانی و بررسی لازم در این زمینه صورت گیرد.

رئیس قاضی استان مرکزی خاطرنشان کرد: نیاز به ایجاد واحد فناور در مراکز بزرگ صنعتی است که باید از سوی مراجع ذیربط نیز پیگیری شود، توسعه سرمایه گذاری در تولید دانش سیاست اصلی قوه قضائیه است.


قوه قضائیه مصمم است تا حصول نتیجه از شرکت های دانش بنیان حمایت کند

رابیله گربانی دادستان اراک در نشست هم اندیشی با فعالان و مدیران شرکت های دانش بنیان استان اراک گفت: رعایت شعار سال و اختصاص یک روز در هفته به قوه قضائیه بسیار مهم است. پیگیری مشکلات واحدهای دانش بنیان نشان از این مهم دارد.»

قربانی گفت: یکی از مهم ترین مولفه های اقتصاد مقاومتی شرکت های دانش بنیان هستند و قوه قضاییه مصمم است تا حصول نتیجه قطعی از این شرکت ها حمایت کند.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مواردی که شرکت های دانش بنیان انتظار دارند، تبلیغ محصولات خود و ممنوعیت خرید محصولات خارجی توسط شرکت های دولتی و ممنوعیت برون سپاری کار شرکت های خارجی است، بنابراین تلاش می کنیم توسعه پیدا کند. این علم و فناوری برای کمک به اقتصاد در سطح ملی اعمال می شود.

دادستان اراک تضاد منافع این شرکت ها با مدیریت را یکی از چالش های اصلی واحدهای تولیدی دانست و افزود: قوه قضاییه بر این موضوع نظارت دارد، خودش را دارد.

قربانی گفت: برنامه ریزی و بازدید میدانی و میدانی از شرکت های دانش بنیان استان توسط دستگاه قضایی به منظور شناسایی و رصد موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و دانش بنیان، حذف واگذاری زمین برای توسعه بلوک های آلومینیومی و .. از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

وی گفت: دادگستری استان مرکزی در اردوی حمایت از شرکت های دانش بنیان، اصلاح بروکراسی غیر ضروری، مشارکت و حمایت از شرکت های دانش بنیان، اشتغال و تولید در استان اعلام آمادگی کرده و فعال است.

دادستان اراک افزود: تقویت اقدامات دبیرخانه اقتصاد مقاومتی، کارگروه نظارت های فرهنگی، مالی، علمی پژوهشی و مالیاتی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید