توسعه شیلات با ظهور شرکت های دانش بنیان شتاب می گیرد


ساعت: 16:53
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842385

مراکز و شرکت های دانش بنیان به تقویت سه حوزه شیلات، آبزی پروری و شیلات کمک می کنند و می توانند این بخش را در روستا و کشور رونق بخشند و تولید و اشتغال پایدار را تضمین کنند.

دریا یک منطقه مهم و استراتژیک در خشکی است. کشورهای دارای دریا و دسترسی به آبهای آزاد ظرفیت بالایی برای رشد و توسعه کلی اقتصادی، نظامی، فرهنگی و ارتباطی دارند. یکی از آنها گسترش ظرفیت تولید علوم دریایی، صنعت، اشتغال و همچنین عرضه و توزیع غذاهای دریایی است.


یکی از شاخص های توسعه یک کشور همواره دسترسی به دریا و سواحل وسیع دریا است و شیلات در رشد اقتصادی و ایجاد رقابت پذیری فراملی یکی از مهم ترین و ارزشمندترین راهبردهای یک کشور است که منجر به رشد فرااقتصادی می شود.



تقویت سه حوزه شیلات، آبزی پروری و شیلات با مشارکت شرکت های دانش بنیان

محمد شهلی بار مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: تولید، دانش و ایجاد اشتغال.


وی با اعلام حمایت از سیاست های اجرایی توسعه اشتغال و افزایش تولید و نگاه مردم محور به اشتغال و درآمدزایی، افزود: از تمامی فعالیت های تولیدی و اشتغالزایی و فعالیت های دانش بنیان در راستای شیلات استقبال خوبی خواهد شد. “


وی گفت: صنعت شیلات از سنتی به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است که دانش دانش بنیان برای این تحول ضروری و ضروری است و باید امکاناتی برای حوزه تحقیق و توسعه شیلات به سمت تحقیق از طریق تجاری سازی فراهم شود.


این مسئول بیان کرد: هم افزایی برای تحقق شعار سال، بسترسازی مناسب برای ایجاد و راه اندازی مراکز دانش بنیان، نوآوری در شیلات و ایجاد فضای کاری مشترک برای شناسایی ایده پردازان در پردیس علم و دانش فناوری پارک سیستان و بلوچستان کاربردهای مهم.



ایجاد شرکت های دانش بنیان برای رفع موانع شیلات

شهلی بار همچنین خواستار حرکت جهادی در پارک علم و فناوری استان با راه اندازی شرکت های دانش بنیان برای رفع موانع شیلات استان در سه حوزه شیلات، آبزی پروری و شیلات برای تولید محصولات شیلاتی با ارزش افزوده شد. سرانجام زنجیره تکمیل شد و به ارزش صنعت ماهیگیری تبدیل شد.


وی با اشاره به همکاری های پژوهشی و هم افزایی و حمایت از فناوری های نوین برای هم افزایی بیشتر برای رسیدن به شعار سال گفت: مزرعه آموزشی، ترویج غاز برای شناخت بهتر و بررسی ظرفیت ها و ظرفیت های شیلات در حوزه میگو، دریا ماهی و دیگران حیوانات آبزی را فعال کنید.


مدیرکل شیلات تصریح کرد: توسعه تکثیر و تکثیر ریزجلبک ها و علف های دریایی با اولویت ایجاد مراکز تکثیر و سایر فناوری های نوین در توسعه پایدار آبزی پروری و شیلات و افزایش بهره وری از جمله لزوم ورود شیلات. شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی


وی گفت: برای ایجاد پیوند در جهت تقویت یک حرکت جدید باید گام های بلندی برداشته شود و بستر کارشناسی و نظارتی برای طرح های بزرگ شیلات راه اندازی شود. و شاهد تنوع تولید در روستا باشیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید