تولید غریب پور/ اپرای عروسکی «خواجوی کرمانی» سالار عقیلی متوقف شد.

زمان: 15:13
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790358

بهروز غریب پور کارگردان اپرای «هماای همایون» با اشاره به ضبط موسیقی این اپرا به آهنگسازی بهزاد عبدی و حضور سالار عقیلی، ادامه ساخت این اپرا را مستلزم تأمین اعتبار دانست و این کار متوقف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز قریب پور کارگردان چند اپرای تئاتری و عروسکی از جمله رستم و سهراب، مولانا، حافظ و عاشورا درباره وضعیت آخرین اپرای عروسکی خود به نام همای همایون گفت: ضبط موسیقی اپرای همای همایون. حدود 2 ماه طول کشید. این اپرا ساخته بهزاد عبدی بود و سالار عقیلی نقش حاجوی کرمانی را بر عهده داشت.

وی یادآور شد: ضبط موسیقی اپرای «هماای همایون» کار سختی بود زیرا قسمت ارکسترال اپرا در کیف اوکراین ضبط شد و ضبط کارت های ایرانی زمان زیادی را به طول انجامید زیرا در انتخاب کارت ها حساسیت زیادی داشتم.

غریب پور با بیان اینکه ادامه ساخت اپرای عروسکی «همای همایون» در انتظار تامین اعتبار است، تاکید کرد: به دلیل عدم تعهد استانداری کرمان، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران و شهرداری کرمانی و اصرار کنندگان حاجوی. کرمانی برای آنها بسیار مهم است و اگر اثری برای حاجوی کرمانی تولید و اجرا شود، ساخت اپرای همای همایون متوقف می شود.

سرپرست گروه تئاتر آران با اشاره به اینکه مددجویان اپرای «هماای همایون» به تعهدات خود عمل نکرده اند، افزود: علیرغم اینکه تمامی مراکز مذکور به حاجوی کرمانی افتخار می کنند اما به تعهد خود عمل نکرده اند.

وی در پایان سخنان خود گفت: ساخت عروسک، صحنه و تمرین اپرای عروسکی «همای همایون» انجام نشده است و من و بنیاد فرهنگی هنری رودکی منتظر انجام تعهدات کرمان هستیم.

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید