تولید 8 محصول کشاورزی از سال آینده شامل 6 میلیون تن کمک بلاعوض خواهد بود


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855920

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تغییری در سیاست حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی ایجاد شده است، گفت: از برداشت سال آینده تولید 8 محصول اساسی مشمول کمک بلاعوض 6 میلیون تنی می شود. در هر هکتار

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد گربانی معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص اعطای کمک بلاعوض به محصولات کشاورزی اظهار داشت: کشاورزانی که گندم، دانه های روغنی می کارند برای حمایت از تولید کالاهای اساسی در کشور حمایت می کنند. و سرمایه گذاری های دامی پرداخت مستقیم؛ در مرحله اول به ازای هر هکتار 3 میلیون تن به کشاورزان سویا و 3 میلیون تن افزایش بهره وری در این بخش پرداخت می شود.

وی افزود: 200 میلیارد تن یارانه کشت سویا در کشور یارانه بلاعوض در نظر گرفته شده و برای اجرا ابلاغ شده است.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای سال آینده علاوه بر سویا، گندم، جو، برنج، کلزا، ذرت خوراکی و عدس به گونه ای حمایت می شود که شاهد جهش در تولید این محصولات.

وی با بیان اینکه برای تولید 8 محصول یارانه پرداخت می شود، گفت: در هر استان می توان 4 محصول را بر اساس نیاز خود انتخاب کرد. بر اساس این اقدامات الگوی کشت در کشور نیز اعمال می شود.

قربانی گفت: تغییر سیاستی برای حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی انجام شده است. بر این اساس، تمرکز زیادی روی خرید تضمینی کالاهای اساسی نخواهیم داشت.

قربانی گفت: افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی باعث افزایش قیمت مصرف کننده و ایجاد تورم نیز می شود اما با این یارانه پرداختی به کشاورزان علاوه بر افزایش تولید و تولید، از تورم نیز جلوگیری می شود.

وی گفت: به این ترتیب زمین های کشاورزی که بخشی از آن غیرقابل کشت است کشت می شود و برای دریافت یارانه فعالیت های کشاورزی انجام می شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به جنگ و خشکسالی اروپا، ادامه داد: این یارانه ها برای تولید محصولات بافندگی پرداخت نمی شود و امیدواریم با پرداخت این یارانه برای تولید کالاهای اساسی، یارانه ها به تولید محصولات بافندگی پرداخت شود. تولید محصولات بافندگی کاهش می یابد.» جایگزین کالاهای اساسی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید