توپ در زمین آمریکا است تا بلوغ نشان دهد و مسئولانه عمل کند


ساعت: 22:24
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887777

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر خود به وین، آمریکا را باید قدردان فرصتی که سخاوتمندی اعضای برجام فراهم شده است، گفت: برای نشان دادن بلوغ و مسئولیت پذیری توپ در زمین آنهاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (چهارشنبه) ۲۱ مرداد در توییتی درباره سفر خود به وین برای شرکت در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها نوشت: برای پیشبرد مذاکرات به وین می‌روم.

وی افزود: مسئولیت بر عهده کسانی است که توافق را نقض کردند و نتوانستند از میراث ننگین گذشته فاصله بگیرند.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آمریکا باید قدر فرصتی را که سخاوت اعضای برجام فراهم کرده است بداند. توپ در زمین آنهاست تا بلوغ نشان دهند و مسئولانه عمل کنند.

ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه پیشتر از سفر تیم مذاکره کننده ایرانی به رهبری علی باقری به وین خبر داده بود و اعلام کرده بود: در این دور از مذاکرات، ایده های همه کشورها از جمله ایده های ایران برای هفته جاری مورد بررسی قرار می گیرد.

به گفته کنعانی، در این دور از مذاکرات که مانند گذشته با هماهنگی اتحادیه اروپا برگزار می شود، نظرات طرفین از جمله ایده های ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران که به طرف مقابل ارائه شده است. هفته بحث خواهد شد و تبادل نظر خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به توافقی باثبات که تضمین کننده حقوق و منافع ملت ایران باشد، ابراز امیدواری کرد که طرف های مقابل با اتخاذ تصمیمات لازم و تمرکز جدی بر حل این مشکل، وضعیت را حل کنند. مسائل باقی مانده تضمین گفتگوهای موثر.

به گزارش فارس، انریکه مورا در توییتی از عزیمت به وین خبر داد و نوشت: من در راه وین هستم تا بر اساس متنی که هماهنگ کننده در 20 ژوئیه ارائه کرده است، درباره بازگشت به اجرای کامل برجام گفتگو کنم. من از مقامات اتریش سپاسگزارم.

هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم ها در 20 مارس در وین به پایان رسید و پس از سفر بورل به تهران در اوایل تیرماه، توافق شد که مذاکرات از سر گرفته شود و بر این اساس این مذاکرات در روزهای 7 و 8 تیرماه در دوحه انجام شود. به طور غیرمستقیم بین ایران و آمریکا از طریق انریکه مورا اتفاق افتاد. ایران این مذاکرات را مثبت خواند و آمریکا مدعی شد که ایران مطالبات دیگری در مورد برجام مطرح کرده که توسط حسین امیرعبداللهیان رد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید