نشست بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات آموزش و پرورش 13 شهرستان و منطقه کهگیلویه و بویر احمد با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، معاونت پاسخگویی به شکایات اداره کل ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل استانی و مدیران آموزش و پرورش شهرستان و منطقه، مدیرکل نوسازی استان، رئیس دانشگاه فرهنگیان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در محل برگزار شد. سایت باشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش استان.
در این جلسه معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش در این جلسه با تقدیر و تشکر از فعالیت های خوب انجام شده در آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع مهر پروژه یکی از مهم ترین اقدامات آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس است که باید با برنامه ریزی هوشمندانه شروع شود مهری باید با اشتیاق تلاش کند.
قاسم احمدی لشکی با بیان اینکه در پروژه مهر باید به ساماندهی نیروی انسانی توجه ویژه ای داشته باشیم و وضعیت سازمانی را تنها در حوزه معلمان محدود نکنیم و به صنف خدمت رسانی، مددکاران، معلمان ورزش و سایر کارکنان توجه کنیم، گفت: در این طرح باید به سازماندهی نیروی انسانی توجه ویژه ای داشت. باید به گونه ای عمل کنیم که تمام لایه های فرهنگی را مورد توجه قرار دهیم و نیروی انسانی را به بهترین شکل ممکن ساماندهی کنیم تا دچار مشکل نشویم.
احمدی لشکی به سند املاک نیز اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 2130 ملک است که از این تعداد 1200 ملک دارای سند هستند.
وی افزود: روند سندسازی املاک در آموزش و پرورش و آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال 1401 تاکنون بسیار خوب بوده و این روند با توجه به زمان بر بودن فرآیند در سال 1402 باید با برنامه ریزی دقیق و جدی ادامه یابد تا بسیاری از ویژگی های آموزشی که ممکن است. ترویج اسناد و تثبیت مالکیت.
احمدی لشکی به نقش تربیت نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان اشاره و بیان کرد: باید تلاش کنیم تا با همکاری اداره کل نوسازی دانشگاه فرهنگیان را بیش از پیش احیا کنیم و فضای لازم را برای دانشگاه فرهنگیان استان کوگیلویه و بویراحمد فراهم کنیم.
وی افزود: در بحث دانشگاه فرهنگیان هر چقدر هزینه کنیم. این یک سرمایه گذاری است.
وی اجرای طرح رتبه بندی معلمان را کاری بزرگ و بلند مدت خواند و گفت: شفاف سازی این کار بزرگ که با همت وزیر و حمایت مجلس انجام شد باید به خوبی انجام شود.
وی گفت: روند اعتراضات در حال بررسی است و همه معلمان قبل از مهر تعیین تکلیف می شوند تا معلمان با لبخندی شاد مهر را آغاز کنند.
معاون پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به بحث ارزشیابی معلمان گفت: بحث ارزشیابی معلمان فراز و نشیب های زیادی داشت اما در نهایت با تلاش همه مسئولان دولتی و مجلس محقق شد و در صورت وجود ایرادات، قانون می تواند در آینده اصلاح شود زیرا اصل بر اساس ریل گذاری است.
امیرحسین نعیمی افزود: قانون ارزشیابی معلمان پس از سال ها تاخیر در مجلس یازدهم تصویب و توسط وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم اجرا شد.
این مسئول تصریح کرد: اگرچه اجرای این قانون در ابتدا با مشکلاتی مواجه شد و اعتراض معلمان را برانگیخت، اما باید پذیرفت که این امری طبیعی است چرا که دولت جسارت اجرای این قانون را که سال ها به تعویق افتاده است، به خرج داده است. کند و با توجه به تعداد زیاد معلمان و حجم مدارک بارگذاری شده در سامانه، نمی توان خطاها را انکار کرد.
نعیمی خاطرنشان کرد: اعلام رتبه معلم پایان کار نیست و وزارت آموزش و پرورش این فرصت را برای معترضان در پایان سال گذشته ایجاد کرد تا اعتراض خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند و روند رسیدگی به این اعتراضات حتی قبل از شروع سال شروع شده است
وی افزود: نمرات معلمان معترض به نمره اصلاح شده و در صورت اشتباه در اوراق و نمره به ایرادات رسیدگی می شود و به هر معلم نمره استحقاق داده می شود.