تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان 24 مردادماه مشخص می شود

تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان 24 مردادماه مشخص می شود

علی دهگان کیا گفت: تصمیم گیری در خصوص افزایش حقوق مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی از سوی دولت به هیات مدیره سازمان واگذار شد که در مرحله اول به طور رسمی نظر خود را به دولت اعلام کرد.

وی گفت: در هیئت مدیره نمایندگانی از سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولتی حضور دارند که نظر هر دو گروه روشن و موافق افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان سایر رده های سازمان است و امیدواریم. که نظر نمایندگان دولت هم مثبت است و در مجموع فکر می‌کنم نظر کلی هیئت در مورد اجرای قانون مثبت است.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران افزود: رئیس جمهور سه بار به معاون اول خود دستور داد تا با بازنشستگان جلساتی داشته باشد و نظرات آنها را در مورد تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان جلب کند اما پس از گذشت چندین ماه نتیجه ای حاصل نشد. در نهایت رئیس مجلس با صدور نامه ای مصوبه دولت را لغو کرد و به دولت یک هفته فرصت داده شد تا حقوق بازنشستگان را مشخص و قانوناً این مصوبه را اجرا کند.

دهقان کیا با اشاره به اینکه در این بازه زمانی یک هفته ای تکلیف اجرای مصوبه مشخص نشده و در نهایت دیروز شورای دولت اجرای آن را به هیات امنای تامین اجتماعی محول کرد، گفت: در حال حاضر مستمری بگیران از نظر مشکلات عدیده ای دارند. شرایط اقتصادی و اعصاب و روانشان به هم ریخته است به طوری که وقت گذاشتن برای اجرای این مصوبه شایسته نیست و به جای تعلل چند ماهه رئیس جمهور دستور اجرای آن را می داد و یا تحویل می دادند. یکباره به تامین اجتماعی

به گفته وی، نظر کانون ها و همچنین کانون عالی بازنشستگان این است که قانون به طور کامل اجرا شود. در گذشته رای مجلس را نداشتیم و این مصوبه نمی توانست به درستی اجرا شود اما اکنون نظر مساعد مجلس را داریم و منتظر اجرای مناسب مرکز توسط سازمان تامین اجتماعی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ده میلیون مستمری بگیر و اعضای خانواده منتظر اجرای صحیح قانون و افزایش 38 درصدی حقوق خود هستند، گفت: وعده های داده شده در جمهوری اسلامی باید محقق شود و مسئولان نسبت به وعده های آنها بی تفاوت نباشند. انتظار داریم اگر هیئت بخواهد مشکل بازنشستگان را حل کند و نسبت به اجرای قانون اقدام کند تا وضعیت روحی و روانی مستمری بگیران بهبود یابد.

رئیس کانون بازنشستگان استان تهران گفت: امیدواریم رئیس جمهور برای آخرین بار به نمایندگان خود در هیئت مدیره دستور اکید بدهد تا به زودی تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان سایر رده ها مشخص شود. تا حد امکان و موضوع من دیگر آن را طولانی نمی کنم.

وی گفت: به احتمال زیاد شنبه هفته آینده 24 مردادماه در جلسه هیات امنای تامین اجتماعی تکلیف افزایش دستمزد مشخص و ابلاغ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید