تکلیف نامعلوم محبوب ترین ستاره پرسپولیس

تکلیف نامعلوم محبوب ترین ستاره پرسپولیس

یکی از تکراری ترین چهره های آن سال های فوتبال ایران، جلال حسینی بود که جام قهرمانی را بالای سر برد. کاپیتان پرسپولیس جام های جمع آوری شده را در دستانش بالا گرفت و جشن قهرمانی تیمش را آغاز کرد. از لیگ و جام حذفی تا سوپرجام. همیشه به نظر می رسید روزی که او از فوتبال خداحافظی می کند، روزی است که یکی از آن لباس ها را برمی دارد. فصل هجدهم وقتی پرسپولیس دوبله شد و قهرمان لیگ و مرحله حذفی شد، خیلی ها فکر می کردند بهترین زمان برای خداحافظی با شکوه است. شایعات زیادی مبنی بر بازنشستگی او شنیده می شد اما حسینی آن را تکذیب کرد. او قهرمانی نوزدهم و بیستم را هم به دست آورد و البته بهترین آمار بازی خود را در لیگ بیستم به ثبت رساند! این فرش کرمان نقش موثری در موفقیت این تیم داشت و بنا به علاقه هواداران خداحافظی او را به تاخیر انداخت. حرکت پرسپولیس به گونه ای بود که به نظر می رسید هر از چند گاهی می تواند جام را بالای سر ببرد و بعد از بالا بردن یکی از آن ها بتواند چارچوب خداحافظی ایجاد کند اما کارها طبق برنامه پیش نرفت. پرسپولیس امسال حتی یک جام هم نگرفت و مسابقات را یکی یکی از دست داد. اول آسیا، بعد سوپرجام، بعد حذفی و در نهایت لیگ. موقعیت حسینی در این فصل پرنوسان بود و او دوره های قابل توجهی روی نیمکت نشست. در نتیجه، فصل برای جلال اکنون با یک کار کاملاً مبهم به پایان می رسد. ماندن یا رفتن بدون لیوان؟

از چند جهت
جلال حسینی در شرایط فعلی چند گزینه دارد. او حداقل یک فصل دیگر می تواند برای پرسپولیس به میدان برود چرا که به گفته کارشناسان و بسیاری از هواداران همچنان توانایی قابل قبولی برای رسیدن به استانداردهای لیگ ایران دارد. سایر مدافعان این لیگ چه کسانی هستند و چه فرمی دارند؟ گزینه دیگر او پیوستن به تیم دیگری مانند ملوان است. اولین تیم حسینی در کارنامه اش که همیشه می گفت با پیراهنش از دنیای فوتبال خداحافظی می کند. گزینه بعدی ادامه حضور در پرسپولیس به عنوان مربی است. چیزی که در این سال ها بسیار شنیده ایم. راه آخر یک خداحافظی ساده و سخت و شروع بازنشستگی بدون برنامه مشخص است. زمان زیادی تا تصمیم جلال نداریم.

به جان بسته است
بدون شک مهمترین عامل در تصمیم گیری جلال حسینی، تعیین سرنوشت یحیی گل محمدی و در کل کادرفنی پرسپولیس است. کاپیتان سرخ ها باید منتظر بماند و ببیند سرمربی جدید کیست و می خواهد یا نه. یحیی همیشه رابطه پر سر و صدایی با ستاره ها داشته و شاید اگر نیمکت نشین شود، حسینی یک قدم دیگر به بازنشستگی نزدیک شود.
با این حال هنوز آینده خود گل محمدی مشخص نیست و هر روز اخبار ضد و نقیضی درباره او به گوش می رسد. نکته مهم دیگر این است که در پایان فصل قرارداد فعلی جلال حسینی به پایان می رسد و در وهله اول باشگاه است که در صورت تمایل کادرفنی باید به حسین پیشنهاد تمدید بدهد.

نگاه سیدجلال به سنوسیروس
با نزدیک شدن به لیگ بیست و یکم، گمانه زنی ها درباره آینده سیدجلال حسینی کاپیتان و مدافع پرسپولیس مطرح شده است. برخی معتقدند با توجه به سابقه چند سال پیش مهدی مهدوی کیا و یحیی گل محمدی، سرنوشتی مشابه در انتظار سیدجلال حسینی خواهد بود و او در پایان فصل از پرسپولیس اخراج خواهد شد. اگرچه خود سیدجلال و یحیی تمایلی به صحبت در این باره ندارند، اما رفتن به تمرین پرسپولیس نشان از ارتباط صمیمانه کاپیتان و سرمربی پرسپولیس دارد. گل محمدی و حسینی مدتی است که با هم رابطه گرم و صمیمی دارند و حتی سالن ورزشی پرسپولیس نیز در مجموعه ورزشی حسینی که مدتی پیش توسط سیدجلال راه اندازی شده بود برگزار می شود.

هنوز مشخص نیست در پایان فصل چه اتفاقی می افتد و حتی در بین هواداران پرسپولیس شایعاتی مبنی بر خداحافظی خود سیدجلال شنیده می شود. جالب اینجاست که حسینی چند روز پیش در گفت و گو با برخی از هم تیمی هایش به این موضوع اشاره کرده بود که فصل آینده می تواند پیراهن ملوان انزلی را به تیم شهرش بپوشد. حسینی که سابقه بازی در ملوان را نیز دارد چند سال پیش در مصاحبه ای به این موضوع اشاره کرد که روزی به ملوان برمی گردد. حالا خیلی ها منتظر تصمیم حسینی هستند. ادامه همکاری با پرسپولیس، رفتن به ملوان یا خداحافظی از فوتبال؟

دیدگاهتان را بنویسید