تکمیل سد خرم در انتظار تایید نهایی سفر ریاست جمهوری/تصویب پروژه نیازمند کار کارشناسی بیشتر است


ساعت: 14:08
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915815

تشریح آخرین اقدامات انجام شده در پروژه «سد جیرفت»؛

یزدان افشاری پور فرماندار شهرستان عنبرآباد گفت: انتظار داریم مصوبه سفر رئیس جمهور به منطقه سیل زده سد خرم نهایی شود و دستگاه های اجرایی کار خود را آغاز کنند. زیرا یکی از نیازهای منطقه تکمیل این پروژه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; با توجه به شرایط اقلیمی در جنوب استان کرمان پس از بارندگی شدید مشکلاتی از جمله آبگرفتگی معابر، ورود آب به مناطق مسکونی و مزارع کشاورزی به وجود می آید. سال گذشته در نیمه دوم دی ماه بر اثر بارندگی برخی مناطق هفت شهرستان جنوبی کرمان دچار آبگرفتگی شد که البته با حضور امدادگران، سپاه و گروه های جهادی بسیج و حضور در زمین مسئولین منطقه

آنچه توسط فرمانده وقت سپاه تارولا استان کرمان سردار حسین معروفی مورد تاکید قرار گرفت، مقاوم سازی و احداث سد جیرفت تا جازموریان، تعمیر سدها، الحاق سدها و جاده ها بود که پس از بازدید از اهمیت بالایی برخوردار بود. آیت الله رئیسی رئیس جمهور به مناطق سیل زده تاکید کرد.

رئیس جمهور پس از سفر به روسیه، صبح روز جمعه اول بهمن ماه به جنوب استان سفر کرد و به سیل زدگان زهکلوت رودبار جنوب گفت: در این زمینه نیازمند کارهای طولانی مدت هستیم. ضروری ترین کار بحث سیل بند است. این باید به سرعت انجام شود.

وی در سفر دو روزه آیت الله رئیسی به استان کرمان، شاهد تاکید رئیس جمهور بر شرایط جنوب استان و جاری شدن سیل در جنوب استان بود. این یکی از موارد اولویت دار است و سد جیرفت باید به سرعت پیگیری شود.

احمد بلاند نظر در گفتگو با را آرمان; وی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای تکمیل سد خرم گفت: این سد قبل از انقلاب از روستای دشت کوه شهرستان جیرفت آغاز و تا محدوده شهرستان عنبرآباد شهرستان آزادگان ادامه داشت.

فرماندار شهرستان جیرفت ادامه داد: آب انبار خرم در محدوده شهرستان جیرفت قابل استفاده است و قسمتی برای تعمیر وجود ندارد و مابقی آب انبار کرم باید تا شهرهای رودبار جنوبی و عنبرآباد ادامه یابد.

وی گفت: طرح پیمایش تکمیل سیل بند تهیه شده و نمایندگان ریاست جمهوری و استانداری در حال انجام کارهای مقدماتی هستند و قرارگاه حاتم نیز حضور دارد که پس از اتمام کار پیمایش، کار انجام می شود. تکمیل سد خرم آغاز خواهد شد.


تکمیل «سد خرم» در انتظار تایید نهایی سفر رئیس جمهور به این منطقه است

یزدان افشاری پور در گفتگو با راه آرمان; وی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای تکمیل سد خرم در شهرستان عنبرآباد گفت: همه دستگاه های درگیر در این پروژه اهتمام دارند تا این کار موثر واقع شود.

فرماندار عنبرآباد تاکید کرد: انتظار داریم مصوبات سفر رئیس جمهور در این خصوص نهایی شده و دستگاه های اجرایی کار خود را آغاز کنند. از آنجایی که یکی از نیازهای منطقه تکمیل پروژه سد خرم است و در این منطقه آبخیزداری، آبخوان داری و جریان آب کنترل می شود.

وی با بیان اینکه این سد به راحتی می تواند مشکل عمده مناطق مسکونی پایین دستی را در موضوعات مختلف حل کند، گفت: جلسات متعددی برای پیگیری مصوبات این پروژه داشتیم و نمایندگان ویژه ریاست جمهوری در جنوب حضور یافتند. مصوبات سفر با جدیت دنبال می شود.

افشاری پور با بیان اینکه این پروژه نیاز به کار کارشناسی بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: تاکید شد تا چند هفته آینده این پروژه اهدا شود تا بتوانیم کارهای عملیاتی و اجرایی آن را انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید