تکمیل واکسیناسیون فرهنگیان تا بازنگری در لایحه رتبه بندی معلمان

تکمیل واکسیناسیون فرهنگیان تا بازنگری در لایحه رتبه بندی معلمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تکمیل واکسیناسیون فرهنگیان تا بازنگری در لایحه رتبه بندی معلمان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی خردادماه امسال در اجتماع بزرگ فرهنگیان و معلمان و همچنین پس از ریاست جمهوری خود موضوعاتی همچون بازگشایی مدارس برای حفظ سلامت دانش آموزان، تحقق عدالت آموزشی به ویژه در مناطق محروم را مطرح کرد. شرایط، ارتقای معیشت معلمان و ارتقای کیفیت آموزشی اولویت های دولت در حوزه آموزش را اعلام کرد.

واکسیناسیون علیه کرونا اولین اقدام ضروری برای بازگشایی ایمن مدارس بود. در واقع واکسیناسیون دانش‌آموزان، دانش‌آموزان و معلمان درخواستی مهم و منصفانه بود که پس از حدود ۲۲ ماه تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، در دولت سیزدهم اجرایی شد.

مدارس و مراکز آموزشی در 10 اسفند 98 به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و آموزش دانش آموزان به ناچار توسط شبکه های مجازی از جمله شاد و مدرسه تلویزیون دنبال شد.

اگرچه در این مدت آموزش از طریق شبکه شاد، مدرسه تلویزیون و ارائه بسته های مطالعاتی ادامه یافت، اما تجربه تعطیلی طولانی مدت مدارس و حذف دانش آموزان از کلاس و معلم نشان داده است که دانش آموزان علاوه بر افت تحصیلی، از مشکلات روحی نیز رنج می برند. و مشکلات عاطفی بسیار فیزیکی و اجتماعی شد.

افتتاح تدریجی مدارس پس از 22 ماه با واکسیناسیون گسترده دانش آموزان و معلمان

به گفته کارشناسان و مسئولان آموزش و پرورش، بازگشایی مدارس از نیازهای مهم دانش آموزان است، اما این بازگشایی باید برای حفظ ایمنی و سلامت دانش آموزان انجام شود تا نگرانی والدین و دانش آموزان در کلاس کاهش یابد.

با توجه به نگرانی والدین، دانش آموزان و معلمان در مورد این بیماری در صورت بازگشایی مدارس، ستاد ملی تاج و تخت اعلام کرد واکسیناسیون معلمان و کارکنان مدرسه در وهله اول شرط ازسرگیری است.

به دلیل کمبود واکسن در کشور، برنامه واکسیناسیون در خرداد و تیر اجرا نشد و نگرانی از بازگشایی مدارس ادامه داشت. وی در نهایت با انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور اولویت دولت خود را محدود کردن تاج و تسریع واکسیناسیون انسان اعلام کرد و از وزارت بهداشت خواست تا برنامه واکسیناسیون را تسریع کند.

سپس واردات انبوه واکسن در دستور کار قرار گرفت و واکسیناسیون معلمان، کارکنان مدارس و رانندگان خودروهای دانش آموزی آغاز شد. معلمان اولین دوز واکسن خود را در اواسط ماه اوت دریافت کردند و واکسیناسیون آنها تا اواسط اکتبر کامل شد.

رئیس‌جمهور با توجه به نگرانی خانواده‌ها نسبت به سلامت فرزندانشان، در جلسه ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت در ۱۹ مهرماه اعلام کرد که علاوه بر واکسیناسیون معلمان، کارکنان مدارس، والدین و رانندگان سرویس‌های مدارس ضروری است. بلافاصله دانش آموزان بالای 12 سال را واکسینه کنید.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی نیز در آغاز سال تحصیلی 1400-1401 در جمع دانش آموزان گفت: تلاش فراوانی شده است تا در هر جایی که امکان دارد در آموزش و پرورش حضور پیدا کنند اما به هر حال حفظ سلامت و جان کودکان و معلمان است. این دولت است، طبق برنامه ریزی های انجام شده به زودی به هدف واکسیناسیون 70 درصدی در جامعه خواهیم رسید و درخواست من از مسئولان آموزش و پرورش این است که با رعایت اصول بهداشتی به سمت گسترش آموزش مستقیم حرکت کنند.

بر این اساس، دولت در نظر دارد سه میلیون دوز واکسن را برای دانش‌آموزان وارد کند و دانش‌آموزان پایه دوازدهم را در پایه‌های اول و یازدهم، دهم، نهم، هشتم و هفتم واکسینه کند و دانش‌آموزان را از 15 مهرماه به طور رسمی واکسینه کند. آن آغاز شده. به این ترتیب میزان واکسیناسیون دانش آموزان افزایش چشمگیری داشته است.

به گفته خانم اعظم گودرزی، رئیس بهداشت و درمان وزارت آموزش و پرورش، 90.19 درصد از افراد 12 تا 18 ساله اولین دوز واکسن کراون را تا 6 آبان دریافت کردند که شامل 5730576 دانش آموز می شود.

علاوه بر این، 35.29 درصد از دانش‌آموزان در این گروه سنی، دوز دوم واکسن را دریافت کردند تا ایمنی خود را در برابر ویروس کراون تقویت کرده و سلامتی بهتری برای آنها فراهم کند. تعداد دانش آموزان 12 تا 18 ساله که واکسن کرونا را تزریق کردند، 6 میلیون و 305 هزار نفر با استفاده از واکسن سینوفارم بود.

پس از واکسیناسیون گسترده دانش آموزان، سرانجام امکان بازگشایی مدارس در مناطق شهری فراهم شد. آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نقشه راه الگویی برای افتتاح ایمن و تدریجی مدارس تهیه کرده است که بر اساس آن مدارس روستایی و عشایری به صورت حضوری از اوایل مهرماه و بر اساس پروتکل های بهداشتی شروع به کار کرده اند. .

با اجرای واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان، مدارس متوسطه در 6 نوامبر و مدارس ابتدایی و متوسطه اول – در 1 دسامبر به تصویب رسید.

مشاهده رتبه بندی معلمان در مجلس

طرح رتبه بندی معلمان یکی دیگر از موضوعات حوزه آموزش است که با گذشت حدود 10 سال از تصویب آن، هم اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

رئیس جمهور در آغاز سال تحصیلی 1400-1401 نظر مثبت خود را نسبت به طرح رتبه بندی معلمان بیان کرد و گفت: با توجه به جایگاه اساسی معلمان در نظام تعلیم و تربیت، حفظ و ارتقای منزلت و معیشت معلمان بسیار حائز اهمیت است. و طرح رتبه بندی معلمان با هدف دستیابی به همه این اهداف است و صرفا جنبه معیشتی و مالی ندارد.

طرح رتبه بندی معلمان اولین بار پس از تهیه سند تحول بنیادین در سال 90 در این سند معرفی شد.

این لوایح در اوایل تابستان سال 92 تقدیم مجلس شد اما پس از بررسی مشکلات در مجلس به دولت بازگردانده شد و نمایندگان مجلس خواستار تخصیص منابع مالی برای اجرای آن شدند.

اما مسئولان آموزش و پرورش گفتند که طرح رتبه بندی معلمان نباید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، به همین دلیل در آخرین جلسه شورای دولت در 27 اسفند 93 در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری به تصویب رسید.

بر این اساس فاز اول طرح رتبه بندی معلمان در نیمه اول سال 94 با بار مالی 1300 میلیارد تنی اجرا شد، اما به منظور اعتباربخشی، اجرای قانونی و تضمین این طرح در قانون برنامه ششم توسعه (1396 تا 1400). دولت موظف شد در مرحله آخر طرحی را برای رتبه بندی در قالب لایحه تهیه و به مجلس تقدیم کند.

طرح رتبه بندی معلمان یکی از اقداماتی است که ابتدا برای ارتقای کیفیت آموزش و سپس بهبود وضعیت معیشتی معلمان در نظر گرفته شده است. این طرح ویژه معلمان رسمی و پیمانی است. معلمان با 30 سال سابقه تا 35 سال نیز نتایج بالاتری نسبت به سایر دانش آموزان دارند. به طور کلی هر معلم رسمی یا پیمانی با بیش از 2 سال سابقه می تواند از طرح رتبه بندی بهره مند شود.

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که این طرح شامل معلمان، مربیان، مربیان، دانش آموزان، مربیان ورزشی، مربیان، مراقبین سلامت، مشاوران، معاونان و روسای واحدهای آموزشی است. حدود 720 هزار نفر در سراسر کشور از این طرح بهره مند خواهند شد. خواهد بود.

نایب رئیس مجلس هشتم آبان ماه با تاکید بر پایبندی دولت به لایحه رتبه بندی و ارتقای معیشت معلمان گفت: دولت به این لایحه پایبند است و رئیس جمهور نیز بر ارتقای معیشت معلمان تاکید دارد.

سید محمد حسینی افزود: رئیس جمهور معتقد به اجرای این لایحه است و شکی نیست که وضعیت معیشتی و منزلت معلمان نیازمند ارتقاء است و همه موافق هستند. معلمان مطمئن باشند که هم دولت و هم مجلس در کنارشان هستند و تلاش می کنند شرایط را به نفع خود تغییر دهند.

تغییرات خوب در شبکه از اول اکتبر

شبکه آموزش شاد که در اوایل فروردین 1378، یک سال پس از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا راه اندازی شد، در درجه اول به مسائل زیرساختی توجه داشت، اما به تدریج با ارتقاء این شبکه، فرصت های بسیاری برای فعالیت های A در مهرماه به صورت امن فراهم شد. دانش آموزان.

شبکه شاد در دو سال گذشته یک مدرسه تلویزیونی دانشجویی بوده است. به گفته مسئولان آموزش و پرورش، حدود 99.8 درصد از مدیران مدارس یا 116000 نفر گواهینامه آنلاین دریافت کرده اند، همچنین 98 درصد معلمان و 12793000 دانش آموز معادل 83 درصد دانش آموزان گواهینامه دریافت کرده اند.

این شبکه آموزشی امسال کار خود را با تغییراتی آغاز کرد. شبکه شاد در سال اول به تشکیل کلاس‌ها و گروه‌های رسمی محدود شد، اما امسال به قابلیت‌های این شبکه با این اپلیکیشن امکان بازدید از دانش‌آموزان، خدمات آزمون، امکان پخش و ارسال پیام‌های تصویری اضافه شد.

بستر آموزش شاد نیز باید اطلاعاتی را از سامانه وزارت آموزش و پرورش برای اختصاص تسهیلات به مدیران، معلمان و دانش آموزان دریافت کند. برای این کار دانش آموزان ابتدا باید در مدرسه واقعی ثبت نام، طبقه بندی و معلم هر کلاس و هر رشته را شناسایی کنند و این اطلاعات پس از ثبت نام در سیستم های یکپارچه، به صورت کد به پلتفرم شاد منتقل شود. نسخه جدید همچنین فرصتی را برای همه مدیران و معلمان فراهم می کند تا تعداد کلاس های لازم را تشکیل دهند و دانش آموزان خود را اضافه کنند.

افزایش 17 کانال تخصصی و تخصصی قرآن، عترت و دعای وزارت آموزش و پرورش در بستر شبکه شاد نیز از دیگر اقدامات آموزشی است. من العسل، هیئت های مذهبی، مصباح الهدی، اقامه نماز، اتصال مساجد، مدارس و منازل، آموزش عملی نماز و طرح های توجیهی، جشن های عبادت، تقلید و قدرت، مسابقات دانش آموزی، مسابقات قرآن، عترت و دعا. مربیان، دارالقرآن و مراکز امر به معروف و نهی از منکر از جمله کانال هایی است که برای تقویت بنیه دینی دانش آموزان ایجاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید