تکواندوکاران 22 استان کشور در البرز به مصاف هم رفتند/ شناسایی استعدادهای ورزشی کشور; نتیجه مسابقات بسیج


ساعت: 15:23
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887669

مسابقات تکواندو قهرمانی کشور بسیج از 19 تا 22 مردادماه با حضور 280 تکواندوکار بانوان از 22 استان کشور به میزبانی سپاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) در سالن اجتماعات دانشکده امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; مسابقات قهرمانی تکواندو بسیج کشور با حضور 280 تکواندوکار از 22 استان کشور به میزبانی سپاه امام حسن مجتبی (ع) از 19 تا 12 مردادماه در گروه جوانان رده بانوان در سالن امام خمینی (ره) دانشکده برگزار می شود. .


تکواندوکاران 22 استان کشور در البرز به مصاف یکدیگر می روند

افسانا زینی وند مدیر ورزشی بسیج خواهران کشور در حاشیه مسابقات تکواندو استان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: مسابقات قهرمانی کشوری بسیج خواهران در تکواندو و یادواره شهید مدافع حرم. حرم مهدی اصغری در هر دو دسته خواهران و برادران 3 نفره از 19 لغایت 12 مردادماه در دو نقطه کیوروکی و پومسا با حضور 22 تیم از برترین های بسیجی برادران و خواهران کشور به میزبانی امام حسن مطبی (ع) برگزار شد. ع) سپاه استان البرز.

وی ادامه داد: استان های اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، البرز، تهران بزرگ، چهارمحال بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، قم، قزوین، کرمان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، گلستان، لرستان ، مازندران و همدان در این مسابقات حضور داشتند.

زینی وند افزود: هر ساله مسابقات ورزشی تکواندو را در قالب المپیاد برگزار می کردیم و المپیاد ورزشی بسیج خواهران در سراسر کشور در 6 رشته ورزشی که تکواندو یکی از رشته های آن بود اما امسال همانطور که مسابقات را در آذرماه برگزار کردیم تکواندو را برگزار کردیم. مسابقات تکواندوی سایزم را داریم و کشورمان میزبان این مسابقات است، بنابراین مسابقات تکواندو را به عنوان قهرمان انتخابی، تک‌ رشته‌ای و کشوری برگزار کردیم.

این مسئول تصریح می کند: برترین های تکواندوکار خواهر رزمی کار در 8 وزن در سه رده سنی برگزار و برترین های این دوره از مسابقات برای اعزام به مسابقات کشوری تکواندو ایران میزبان به اردوی آمادگی اعزام می شوند.

وی گفت: بانوان کشور به ویژه خواهران بسیجی در رشته های مختلف ورزشی فعال هستند و هر ساله مسابقات ورزشی در رشته های مختلف ورزشی در حوزه بانوان داریم اما بعد از 2 سال به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به برگزاری مسابقات به صورت مجازی شدیم.

زینی وند افزود: ورزش در دوران کرونا یکی از خطرناک ترین حرفه ها بود که به طور رسمی تعطیل شد و بیشتر فعالیت ما بر روی ورزش در ختایی بود که خوشبختانه در دو سال کرونا در رشته های انفرادی توانستیم مسابقات ورزشی را انجام دهیم. آن را به صورت مجازی برگزار کرد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: از جناب آقای دکتر فخرالدین میر افضل رئیس سازمان بسیج ورزش کشور که واقعاً از ورزش خواهران به عنوان ورزش برادران حمایت می کنند و همچنین از فرمانده محترم امام حسن مجتبی تشکر می کنم. سپاه (ع) سردار علیرضا حیدرنیا و جانشین وی از مسئولین بسیج ورزش استان البرز که میزبان این مسابقات بودند کمال تشکر را دارم.


41 داور از سراسر کشور مسابقات تکواندوی خواهران را قضاوت می کنند

حبیبه حیدریان مدیر ورزشی مرکز تربیت بدنی سپاه امام حسن مجتبی استان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: مسابقات تکواندو قهرمانی خواهران بسیجی از 22 استان کشور به میزبانی البرز در حال برگزاری است. سپاه امام حسن مجتبی.

وی با بیان اینکه 280 قهرمان ملی تکواندو در استان البرز با یکدیگر رقابت می کنند افزود: 41 داور از سراسر کشور این ماراتن را قضاوت می کنند.

حیدریان ادامه داد: همه شرکت کنندگان مسابقه بسیجی فعال هستند یعنی امسال آرایش مسابقات ما به گونه ای است که شرکت کنندگان مسابقه بسیجی باید فعال باشند و مارشال های مسابقه نیز از نیروهای بسیجی فعال هستند.

مدیر ورزش خواهران استان تصریح کرد: مهمترین هدف این مسابقات شناسایی استعدادها و ارائه آنها در مسابقات کشوری است.

حیدریان در خاتمه خاطرنشان کرد: استان البرز نیز مانند سایر استان ها با تیمی 15 نفره در این مسابقات شرکت کرد.


شناسایی استعدادهای ورزشی کشور حاصل مسابقات ورزشی بسیج است

معصومه افشار مربی و داور این دوره از مسابقات در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: البرز به دلیل ظرفیتی که در عرصه ورزش بانوان دارد یکی از استان های موفق در این عرصه است.

وی ادامه داد: استان البرز قهرمانان زن زیادی در رشته تکواندو دارد و می توان گفت در این رشته ورزشی جزو بهترین های کشور هستیم و ورزشکاران زیادی را به جامعه ورزش معرفی کرده ایم.

افشار افزود: جمع آوری استعدادها و شناسایی آنها یکی از خروجی های مسابقات بسیج است و قهرمانان این مسابقات نقش بی بدیلی در توسعه فرهنگی و ورزشی کشور داشته اند.

این مربی با بیان اینکه 22 استان کشور در این مسابقات حضور داشتند، تصریح کرد: سطح مسابقات بسیار بالاست و ورزشکاران استانی تاکنون بسیار خوش درخشیده اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه نتیجه این مسابقات قهرمانان زیادی را به ورزش کشور معرفی می کند گفت: همیشه استعدادهای بزرگی از مسابقات ورزشی بسیج به دست می آید که وارد تیم ملی شده و باعث افتخار کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید