تیراندازی شعبان بیمه با مسلسل به سوی مردم / دژهای پهلوی در حال عبور از مجروحان با خودرو

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محمدعلی عباسی، یکی از مبارزان اراکی که دوران پیش از انقلاب را در تهران گذرانده است، در گفتگو با دیار آفتاب در مورد جنایات رژیم منحوس پهلوی صحبت کرده است.

وی با اشاره به جنایات دوران پهلوی گفت: 15 خرداد 42 در یک مغازه کبابی در بازار ادیب الممالک ری مشغول به کار بودم. حوالی ساعت 9:30 صدای تیراندازی شنیدم و مردم از کوچه ها و کوچه ها فرار کردند. وقتی دیدم جمعیت در مغازه ها پنهان شده بودند، به خیابان رفتم و به سمت مخالف رفتم تا مردم حرکت کنند. آنجا بود که شعبان جعفری یا شعبان بی مغز را دیدم که رئیس خانواده شاه بود که پشت یک جیپ ارتش بود که مسلسل روی آن بود. آنها در محاصره تجهیزات و خودروهای امنیتی و دیگر نظامی مانند کامیون های ارتش پر از سربازان رژیم بودند. آنها به مردم یورش بردند. مخصوصا شعبان بی مخ که همینطوری باران ملت را گرفت.

عباسی در ادامه با بغض در صدایش گفت: حیف شد که ماشین را از روی تعدادی مجروح که هنوز زنده بودند رد کردند و روی زمین افتادند و اهمیتی ندادند که صحنه بسیار تلخ و دلخراش بود.. گستردگی سرکوب و گسترش ترس باعث شد که مردم به سرعت به خواب رفته و مردم به خانه های خود بازگردند..

4f17f3d6 23d9 4804 a1f1 68e0c38c19a8 خبر خاکستری

این انقلابی ادامه داد: مجلات و روزنامه های وابسته به دولت با فیلمبرداری از تظاهرات، معترضان و نیروهای امنیتی آمریکا و اسرائیل را شناسایی کردند و شبانه به خانه بازگشتند و آنها را بردند. در آنجا بنا به اعترافات همه، هر چقدر هم که فعال بود، مورد بازجویی قرار گرفت. حتی به خانه اش هم نفوذ کردند و اگر رساله ای از امام و مراجع پیدا کردند، باید می دانستی که خانواده متلاشی شده است.

برخی تحت شکنجه آزاد شده اند، برخی دیگر ممکن است چند ماه دیگر آزاد شوند. این اتفاقات مردم را بیشتر متوجه دولت کرده است و مردم متوجه شده اند که این دولت چقدر نسبت به مردم خود بی تفاوت است و تلاش می کند دولت خود را که دولت آمریکا و اسرائیل بود حفظ کند. این مسائل اساس آگاهی عمومی شد. علاوه بر این، پیام ها و سخنرانی های امام (ره) باعث تقویت مردم شد. مردم منتظر یک جرقه بودند. البته برخی از مراجع بر این عقیده بودند که در حال حاضر با اتفاقی که در 15 خرداد رخ داد، نمی توان از حرکت های دیگر صحبت کرد. به هر حال، بسیاری از وعاظ و مربیان نیز از منبر ممنوع شدند، چنانکه آیت‌الله‌های فلسفی و نوری نشان دادند. آقای فلسفی و آیت الله نوری در خانه ماندند و اجازه نداشتند در جامعه نماز بخوانند. مگر اینکه عده ای به خانه این افراد می آمدند و در جمعی نماز می خواندند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید