تیم فنی روز یکشنبه به تهران سفر می کند


ساعت: 19:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917914

سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که بازرسان فنی آژانس در رابطه با مشکلات پادمانی ادعایی یکشنبه هفته آینده به ایران سفر خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این سخنگو عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: تیم فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دعوت ایران برای رسیدگی به موارد پادمانی باقی‌مانده که قبلا توسط آژانس گزارش شده بود، روز یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ در تهران حضور خواهند داشت. مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی.

ساعاتی پیش محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان برنامه سفر کارکنان این آژانس را اعلام کرد. وی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: تعاملات ما با آژانس ادامه دارد و امیدواریم گامی رو به جلو برای رفع موانع و ابهامات با آژانس برداشته شود.

این در حالی است که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سه سال پیش ادعاهایی درباره آنچه که فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده در سایت‌های ایران خواند، مطرح کرد. این ادعا ابتدا توسط نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح شد و سپس رسانه ها و مذاکره کنندگان غربی به آن دامن زدند.

جمهوری اسلامی ایران با رد این ادعاها، همواره تاکید کرده است که تعهدات امنیتی کشورها نامحدود نیست.

دکتر محسن نظیری عسل، سفیر دائمی کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر گفته بود که برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان یکی از شفاف‌ترین برنامه‌ها در میان کشورهای عضو این آژانس است.

وی با تاکید بر اینکه ادامه اجرای پادمان ها و فعالیت های راستی آزمایی گسترده آژانس در ایران طی دو دهه گذشته تنها در سایه همکاری و حسن نیت ایران ممکن شد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به اصل وفاداری به تعهد در اجرای تعهدات خود پایبند است. تعهدات بین‌المللی در حفظ منافع و حقوق کشور و مقابله با فشارها و زیاده‌روی‌های آمریکا و کشورهای غربی قاطع و پایدار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید