ثبات اقتصادی در یک برنامه 5 ساله ایجاد می شود


ساعت: 22:10
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842698

رئیس جمهور تاکید کرد: با توجه به شناختی که از کشور دارم می گویم در طول برنامه پنج ساله بی شک ثبات اقتصادی برقرار می شود و دیگر نیازی نیست هر روز نگران تغییرات نرخ ارز، قیمت ها، بی ثباتی و تورم باشیم. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این حادثه را به تک تک شهروندان آبادانی درگذشته تسلیت و تسلیت می گویم.

در افتتاحیه رویداد ملی عصر امید تاکید کردم که اگر به دنبال قدرتمند شدن ایران هستیم باید بدانیم که این امر زمانی محقق می شود که تک تک مردم ایران قوی باشند. پس باید با ایمان و ایمان به سنت های الهی و خداپرستی حرکت کنیم; ما همچنین باید مردم را در قلب اقدامات خود قرار دهیم.

یکی از اقدامات مهم مجلس برای تقویت فعالیت های مردمی، تصویب قانون جهش در تولید افراد مبتنی بر دانش بود. امروز قانون مبتنی بر قانون به همه جوانانی که در خط مقدم حرکت و پیشرفت کشور هستند هویت بخشیده است. در واقع جوانان پیشتاز حرکت مردمی برای حل مشکلات اقتصادی هستند.

امروزه موانع قانونی در حوزه فعالیت های دانش بنیان برداشته شده است. به جرأت می گویم مجلس شورای اسلامی در حمایت از تولید دانش بنیان که تنها راه نجات کشور است گامی تاریخی برداشته است چرا که درآمدهای ناشی از میانجی گری و جذب سرمایه در کنار فرار مالیاتی می تواند انگیزه های تولید دانش را کاهش دهد. شوراي اسلامي مصر مصمم است از اين امر جلوگيري و به آن پايان دهد.

کار ما در کشور زمانی حل می شود که مردم در خط مقدم پیشتاز جوانان باشند. این گرایش در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی مشهود بود. امروزه اگر صنعت رونق گرفته است ویژگی مذکور در آن مشهود است زیرا روحیه جهادی و مردمی دارد و جوانان در آن حضور دارند.

هر چقدر بر نظام ها حکومت کنیم و به جوانان فرصت ندهیم موفق نمی شویم. با نگاهی به گذشته، تجربه 40 ساله نشان می دهد که برای ایجاد فرصت برای جوانان و برداشتن گام های رو به جلو، باید تمرکزگرایی را در کشور در هم بشکنیم. بی شک کشور ما امکانات مالی دارد که اگر با هم کار کنیم خیلی از مسائل حل می شود.

با توجه به شناختی که از کشور دارم، می گویم طی یک برنامه پنج ساله مانند برنامه هفتم توسعه، اگر به این سمت حرکت کنیم، بی شک ثبات اقتصادی برقرار می شود و دیگر نیازی نیست نگران تغییرات نرخ ارز، قیمت ها باشیم. ، بی ثباتی و “بیایید تورم باشیم”.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید