ثبات قیمت و افزایش قدرت خرید؛ مهمترین هدف دولت دموکراسی کردن توزیع یارانه است


ساعت: 10:06
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838599

نماینده مردم گاینات و زیرکوه در مجلس گفت؛

اساکی گفت: رئیسی اعتبار خود را در راستای اخلاص قرار داده است تا در آینده نزدیک شاهد تثبیت قیمت ها و پولی باشیم که متعلق به بیت المال است و مردم و کشور فقط باید به دست مردم برسد نه عده ای که فقط ارز دولتی می خواهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سلمان اساکی نماینده مردم گاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار هاورستان درباره طرح ترویج توزیع عادلانه یارانه ها گفت: زمانی بر اساس مصوبه معاون اول بود که این موضوع معروف به واحد پول جهانگیری، ارزی که فقط برای یک سری از افراد بود.

اساکی در پایان سخنان خود با ذکر مثالی گفت: در مقطعی ارز دولتی برای واردات بیل به کشور اختصاص داده شد. ارز دولتی برای واردات خوراک دام از جمله سگ تخصیص داده شد و در مجموع بیش از 80 قلم آن ارتباط مستقیمی با اقتصاد و معیشت مردم ندارد و جزو اقلام اصلی مردم با ارز دولتی محسوب نمی شود. .

وی ادامه داد: در این بین دو اتفاق ناخوشایند رخ داده است که اولین اتفاق این بود که اقتصاد کشور به ویژه در تامین کالاهای اساسی شکننده و وابسته به این ارز بود که البته از نظر این ارز به این ارز وابسته بود. جو و جو روانی. . در این ارز همانطور که امروز می بینیم ارز 4200 تومانی هنوز حذف نشده است اما به دلیل جو روانی آن بر کالاهای اصلی تاثیر می گذارد.

به گفته نماینده مردم گاینات و زیرکوه، دومین دلیل اشتباه بودن این ارز 4200 دلاری این است که باعث فساد شده است. تعدادی از افراد خاص علاقه نشان دادند. ارز دولتی را کاملاً گرفتند و متأسفانه 35 درصد کشور مواد اولیه دام را وارد کردند که در این میان دامداران و افرادی که از دام سبک و سنگین استفاده می کردند ضرر کردند و افرادی که این ارز را به عنوان واردکننده مواد اولیه دام گرفتند اما آنها را وارد کردند. آن را وارد نکرد و نظارتی هم نبود، بالاترین سود را بردند.

به گفته وی، امروز می توان گفت که یکی از دلایلی که متاسفانه اقتصاد ما به یک اقتصاد شکننده تبدیل شده است، اقدامات اشتباه دولت یازدهم و دوازدهم است که بر این پول ملی تکیه کرده اند، اما نکته بعدی در مجلس ما پرسیده شد. رئیس جمهور ارز 4200 تومانی را حذف کند یا بهتر است بگوییم که مدیریت ارز 4200 تومانی را دادیم به شرطی که بعد از این اتفاق قیمت کالاهای اساسی از شهریور 1400 بیشتر نشود. این متن قانون بودجه است. 1401 .

نماینده مردم گاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم عزیز این حرکت بسیار ارزشمند آقای رئیسی تنها به این دلیل بود که شاهد تثبیت قیمت ها و ارز از بیت المال، مردم و کشور بوده ایم و نه به افراد خاصی می‌گوید: «که فقط می‌خواهند از ارز دولتی سوء استفاده کنند.

اسحکی تاکید کرد: درخواست های متعددی از رئیس جمهور داشتیم، اولین درخواست در مورد محصولات اساسی مانند نان، مواد اولیه دام، دارو و گندم بود که مردم اصلاً تهمت نزنند که این ارز 4200 تومانی باید باشد. از این کالاها حذف شده است.” می توانم به مردم عزیز بگویم که دام و دارو و آرد برای 4200 جلد حذف نشده است، اما همانطور که گفته شد بی تدبیری دولت یازدهم و دوازدهم به دلیل بعد روانی ارز 4200 و تاثیر آن، جای دیگری به ما زده است. در قیمت. کالاهای باقی مانده، اگر هنوز حذف نشده اند.

به گفته وی، نکته دومی که من بارها در جلسات دولت از وزرا پرسیده ام این است که آقای رئیس جمهور بیان کنید که اگر بعد از سه ماه دیگر قیمت ها کاهش پیدا کرد و شاهد حذف 4200 تنی برخی از کالاها باشیم. مانور ما برای زلزله و آتش سوزی مانور می دهیم چون وقتی اقتصاد مردم به یک اقتصاد ضعیف و شکننده تبدیل شده و می خواهیم چیزی را به آنها اطلاع دهیم جان مردم در خطر است.

اساکی افزود: ابتدا پیشنهاد دادیم که برای هرکسی که 4200 تن یارانه و نگهداری دریافت می کند پیامک داده شود و بگوییم مردم ما برای همه افرادی که نیاز به دریافت آن دارند پیامک داده اند. پیامکشون نرسیده و اعتراض نکنید ماه آینده یارانه را پرداخت می کنیم سه ماه دیگر کمک معیشت را پرداخت می کنیم با آرامش و بدون نگرانی و استرس بیایید مشکل پرداخت یارانه و نگهداری را حل کنیم.

نماینده مردم گاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درخواست ما به شرح زیر است. باید این کمپ را در استان، استان و حتی منطقه با سیستمی که دارند راه اندازی کنند و مشکل را با مردم حل کنند، چرا که روستایی که امروز یارانه نمی گیرد، دسترسی بسیار سختی به سیستم دارد. و اینترنت

وی افزود: درخواست من از رئیس جمهور این است که اجازه ندهند این رویداد بزرگ تاریخی که در حال وقوع است و نتایج آن برای مردم قابل مشاهده و ملموس خواهد بود از مسیر اصلی خود منحرف شود.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز آقای رئیسی آبروی خود را در راستای اخلاص قرار داده و تلاش می کند مردم در سال های آینده با تثبیت و ثبات قیمت مواجه شوند. یکی از خواسته هایی که داشتیم این بود: «ما باید قیمت ها را ثابت نگه می داشتیم.

اساکی گفت: این کار بزرگ آقای رئیسی پیام بسیار بزرگی دارد و آن اینکه قیمت ها ثابت شده است و مردم می بینند که قیمت ها در این چند سال تغییر نکرده است نه اینکه شاهد آن باشیم. شب 50 هزار تن بخوابیم «صبح مرغ 70 هزار تن یا برنج 30 هزار تن در هفته افزایش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید