ثبت معاملات خودرو در سامانه مجتمع معاملات تا پایان سال

ساعت: 16:35
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798924

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه معاملات خودرو تا پایان سال در سامانه مجتمع تجارت ثبت می شود، از مخالفت خود با واردات لکوموتیو خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی حوزه حمل و نقل گفت: برنامه اصلاحات صنعت خودرو در 9 محور تدوین شده و با اجرای آن ارتقای این صنعت کلید خواهد خورد. علاوه بر این، طرح تامین مالی زنجیره ای و پروژه جریان شفاف کالا، ظرفیت های مناسبی را برای فعالان درگیر از جمله صنعت حمل و نقل ایجاد می کند.

وزیر صمت با بیان اینکه خدمات صنعت ریلی و دریانوردی در ساختار جدید وزارت صمت ایجاد شده است، گفت: هر سه ماه یکبار موضوعات حوزه فعالیت در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه فعالیت بررسی و تحلیل می شود. این زمینه.”

وی یکی از مزیت های ثبت فاکتور در کل سامانه معاملات را جلوگیری از تخلف و قاچاق دانست و تصریح کرد: ثبت فاکتور مبنای اخذ مالیات و ارائه پرداخت های بانکی است. همچنین تا پایان سال ثبت معاملات خودرو در سامانه مجتمع معاملات آغاز می شود.

فاطمی امین همچنین تاکید کرد: من مخالف واردات لکوموتیو هستم، اجازه نمی دهیم در جایی که ظرفیت تولید داریم واردات انجام شود.

یک برنامه سخت نوسازی ناوگان را تا پایان سال آینده یا آینده اجرا کنید

وزیر صمت همچنین با بیان اینکه خدمات ماشین آلات کشاورزی، راه سازی و معدن در ساختار جدید وزارت صمت ایجاد شده است، گفت: برنامه نوسازی ناوگان سنگین تا پایان سال آینده یا سال آینده اجرایی می شود. برای دستیابی به اهداف افق 1404، ما باید در چندین زمینه از جمله صنعت حمل و نقل برتر باشیم.

نشست هم اندیشی وزیر صمت با فعالان اقتصادی حوزه حمل و نقل به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. از فعالان این حوزه می توان به پیشنهادهایی چون تعریف بدهی قطعه سازان به خودروسازان، انعقاد قراردادهای بلندمدت با خودروسازان، جلب توجه صنعت دوچرخه سواری به استانداردهای جهانی، هم افزایی با سازمان محیط زیست و استانداردها برای اخذ مجوزهای لازم و … اشاره کرد. به روز رسانی ناوگان و ذکر شده با ظرفیت داخلی. بازنگری در قانون اسقاط موتورسیکلت، لزوم تحقیق و توسعه، ارتقای برند، حمایت از صنایع دریایی و ریلی، حمایت از صنعت راهسازی و توجه به خدمات پس از فروش پیشنهاد دیگر بود.

افزایش حداقل 30 درصد بودجه زنجیره ای

وزیر صمت امروز در نشست مشترکی با فعالان اقتصادی حوزه نساجی، پوشاک، کفش و چرم، گفت: صنعت نساجی و پوشاک ظرفیت بسیار بالایی برای تحقق اهداف اشتغال و صادرات دارد. و فعالیت در زمینه تجارت اعم از صنف و صنعتی توسط یک دفتر اداره می شود. در این ساختار جدید یکپارچگی وجود دارد تمامی مسائل حوزه فعالیت اعم از تولید، تجارت خارجی، مواد اولیه، قاچاق و … در دفتر این حوزه فعالیت رصد می شود. همچنین روسای وزارتخانه ها در ساختار جدید به موضوعات مرتبط با تجارت پرداخته و در این حوزه فعال بوده اند.

وی در ادامه به موضوع تامین مالی زنجیره ای اشاره کرد و افزود: تامین مالی زنجیره ای (scf) را با هفت بانک موجود آغاز کرده ایم و تا پایان سال با حداقل 30 درصد از این روش به سرعت توسعه خواهیم یافت. همان منابع در دسترس خواهد بود. شفافیت، عدم انحراف منابع، تزریق مناسب نقدینگی و کاهش هزینه ها در زنجیره نیز از مزایای تامین مالی زنجیره ای است. از دیگر مزایای این نوع تامین مالی جدید این است که نظارت بر این فعالیت از طریق ثبت فاکتورهای فروش در کل سامانه معاملات و پرداخت بانکی برای فاکتورهای صادر شده برای چرخه بعدی انجام می شود.

قول ثبت قیمت تولید کننده پوشاک و کفش و زنجیر چرمی در کل سامانه معاملات

وی همچنین خاطرنشان کرد: در حال ثبت قیمت تولید در زنجیره پوشاک، کفش و چرم در کل سامانه بازرگانی هستیم. در کالاهایی که شروع به کار کرده اند، قیمت ها در حال کاهش است. برای مبارزه حداکثری با قاچاق مواد اولیه و تداخل حداقلی در قیمت گذاری و مدیریت بازار، جریان شفاف کالا را در دستور کار داریم و تلاش می کنیم با شناسایی کالا، بر گردش کالاها در زنجیره نظارت داشته باشیم و کمترین دخالت را در مدیریت بازار داشته باشیم. .

فعالان این حوزه همچنین پیشنهاداتی از جمله توجه به توسعه برندسازی، مبارزه حداکثری با قاچاق کالا، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، ارائه مشوق های صادراتی برای حضور در بازارهای جهانی، ساماندهی واردات و صادرات با احتساب عوامل صنعتی و توسعه را ارائه کردند. زیرساخت برای فعالیت کردن. توجه ویژه به بخش خصوصی در تصمیمات اتخاذ شده، برگزاری جلسات تخصصی برای بخش چرم، ایجاد پنجره واحد برای تعامل با دستگاه های مرتبط از جمله محیط زیست، بوروکراسی اداری و مدیریت زمان و بررسی تعرفه های دریافتی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید