جاده های آسفالته شهرستان ماهنشان زیر بار کامیون های معدن له می شود


ساعت: 13:56
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891987

فرماندار شهرستان ماهنشان گفت: سهم یک درصدی شهرستان ماهنشان از درآمد معدنی در سال ۱۳۹۷ نزدیک به ۸ میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۳۴ میلیارد تومان است. روکش آسفالت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلیل جزنوگی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه شهرستان ماهنشان از نظر بهره مندی از منابع خدادادی، معادن و ذخایر طبیعی بسیار غنی است، گفت: جایگاه شهرستان ماهنشان با چنین منابعی بسیار فراتر از موقعیت فعلی است.

وی با بیان اینکه 48 معدن فعال در شهرستان ماهنشان وجود دارد، افزود: سالانه یک میلیون و 500 هزار تن مواد معدنی از این معادن استخراج می شود که به صورت پراکنده و در نقاط مختلف شهرستان قرار دارد، بنابراین تردد کالا در محورهای منطقه انجام می شود. مشکلاتی ایجاد کرده است.

فرماندار ماهنشان با اشاره به اینکه 900 کیلومتر راه ارتباطی در این شهرستان وجود دارد که 240 کیلومتر آن مشکی است که عمدتاً راه های روستایی را شامل می شود، گفت: در حال حاضر پروژه هایی مانند تعریض جاده زنجان – دندی، آسفالت ریزی انجام می شود. تعدادی از راه های روستایی این شهرستان در دست اقدام است.

وی بیان کرد: شهرستان ماهنشان یکی از مقاصد و مبدا سفرهای باری است، بنابراین بر اساس ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه مقرر شده است که یک درصد از درآمد حاصل از فروش مواد معدنی به این شهرستان اختصاص یابد. شهری که زیرساخت های آن تحت تاثیر معادن جبرانی قرار گرفته است.

جاجو ناگی تصریح کرد: در این راستا اقدامات پیگیری انجام شد و در سال های 1397 و 1398 بخشی از یک درصد از درآمد معدن به پهنه راه اختصاص یافت که سهم شهرستان ماهنشان در سال 1397 نزدیک به 8 میلیارد بوده است. تومان و سهم در سال 1398 نزدیک به 34 میلیارد تومان بوده است که در صورت تخصیص این مبلغ می توانیم قسمت آسفالت زیرسازی را که به دلیل ترافیک تخریب شده تعمیر و روکش کنیم اما این موضوع در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم علاوه بر فعالیت معدنی در زمینه اشتغال زایی و تامین نیاز صنایع کشور موارد دیگری را رونق دهیم، گفت: تلاش می کنیم در بین فعالیت های معدنی و معدنی، عمران و آبادانی روستاها را بهبود بخشیم. معادنی که استخراج می شوند و جاده ها باید متناسب ساخته شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید