جامعه جهانی موفقیت جمهوری اسلامی را در کنترل همه‌گیری تاج و تخت می‌شناسد


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839703

با گذشت روزهای غم انگیزی که روزانه شاهد جان باختن حدود 700 نفر از هموطنان خود بودیم، اما اکنون شاهد رقمی از این آمار هستیم. با این حال، همین عدد پایین برای از دست دادن جان یک عزیز بسیار زیاد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر همدان، حدود 2 سال و چهار ماه از شیوع کرونا در کشور می گذرد، اما این روزها در شرایط آرام کرونری زندگی می کنیم.

بدون شک واکسیناسیون جهانی عروق کرونر مهمترین دلیل کنترل شیوع و کاهش مرگ و میر عروق کرونر است.

با گذشت روزهای تیره و تار که در برخی روزها جان 700 نفر از هموطنان را از دست دادیم، اما اکنون شاهد تک رقمی شدن روزانه این آمارها هستیم، هر چند همین آمار پایین برای از دست دادن جان انسان ها بسیار زیاد است. یک عزیز

ایران از نظر آمار تایید تاج در رتبه شانزدهم جهان قرار دارد و ایالات متحده، هند و برزیل در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.

اما مهم این است که کشور متکی به توان جوانان ایرانی است تا در شرایط بحران جهانی به کمک مردم بیایند تا یک واکسن محلی تولید کنند.

رمز موفقیت ما در شرایطی که بسیاری از کشورها نتوانستند با ولیعهد به خوبی عمل کنند، چه بود؟

به همین منظور با سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت و گو کرده ایم که در ادامه می خوانید.


واردات واکسن کلید موفقیت دولت در کنترل هوشمند تاج است

علیرضا توگیری در گفت وگو با خبرنگار عصر همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران روزهای آرامی را در مقابل ولیعهد با مردم در سایه امنیت می گذراند، گفت: ما رسیدیم.

وی با اشاره به واردات واکسن به کشور افزود: زمانی که کشورهای دیگر به واکسن تاج دست یافتند به واکسن نیاز داشتیم اما واردات به کشور حتی به تعداد کم با مشکل مواجه شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: از 14 ماه گذشته یعنی از بهمن 1395 تا مرداد 1400 واردات واکسن کند بوده است، اما در فاصله شهریور تا شهریور 1400 واکسن با سرعت زیادی وارد کشور شده است.

توگیری با بیان اینکه از شهریور تا اسفند 93 بیش از 130 میلیون دوز از این واکسن وارد کشور شده است، گفت: مهمترین دلیل کنترل تاج واکسن انبوه است.

تزریق 145 میلیون واکسن کرونا در سال 1400

وی با تاکید بر اینکه با جهش قابل توجه آمار واکسیناسیون رکوردهای بزرگی را به ثبت رسانده ایم، افزود: تا پایان سال 1400 تعداد کل دوزها به 145 میلیون دوز رسیده است.


اضافه شدن واکسن ایرانی به سبد واکسیناسیون کشور اتفاق مهمی بود

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ساماندهی مراکز واکسیناسیون و کاهش صف ها منجر به کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا شده است، تصریح کرد: واردات و اضافه شدن واکسن های ایرانی به سبد واکسیناسیون کشور اتفاق مهمی است.


6bcd8027 f9df 4e63 a9b4 f5dc66fc08fc خبر خاکستری

این مقام مسئول گفت: واردات و تولید واکسن ملی در دولت جدید شتاب گرفت و روزهای آرام تاج را نیز تجربه کردیم که مردم از واکسیناسیون استقبال کردند.

طویری با اشاره به آمارهای بین المللی در مورد ولیعهد گفت: امروز موفقیت جمهوری اسلامی در کنترل ولیعهد در دنیا شناخته شده است.

وی در پایان با بیان اینکه میانگین مرگ و میر ایران در مرداد و شهریور 1400 بیشتر از آمریکا و جهان بود، ادامه داد: بر اساس سایت های معتبر جهانی، میزان مرگ و میر ایران در اردیبهشت 1401 بسیار کمتر از آمریکا بوده است. . و میانگین جهانی را ثبت کرد که نشان دهنده موفقیت دولت در کنترل هوشمند تاج است.


همه گیر تاج هنوز تمام نشده است

با کاهش مرگ و میر تاج در کشور و رفع محدودیت های تاج، مردم و جامعه تا حدودی به حالت عادی بازگشته اند، اما باید توجه داشت که با عادی شدن تاج، خطر عود تاج نیز وجود دارد.

به گفته دبیر کمیته علمی تاج کشور، هنوز همه‌گیری کرونا در ایران به پایان نرسیده است و حداقل در ۱۴ کشور جهان در هفته گذشته تعداد مبتلایان به کرونا دو برابر شده است و این یک هشدار است.

کارشناسان همواره بر استفاده از ماسک در اجتماعات و واکسیناسیون کامل تاکید دارند.

بر اساس آمارها، روند واکسیناسیون در کودکان به ویژه در سنین 5 تا 11 سال مطلوب نیست که این امر نیازمند توجه و فرهنگ سازی والدین برای پایان دادن به بیماری همه گیر تاج در کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید