جبران خطاها در فرآیند ارزشیابی معلم

جبران خطاها در فرآیند ارزشیابی معلم

فردین یاوری معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز (4 بهمن 1401) در نشست تخصصی با جمعی از مدیران مدارس متوسطه اول کرمانشاه در خصوص رتبه بندی معلمان را وظیفه اصلی آموزش و پرورش برشمرد و افزود: رتبه بندی معلمان با همت دولت آقای رایضی در برنامه اجرایی گنجانده شده است و اگرچه ممکن است در ابتدا مشکلاتی وجود داشته باشد اما در نهایت می تواند نقش موثری در ارتقای کیفیت آموزش در کشور
وی با بیان اینکه دولت علیرغم مشکلات اقتصادی برای اجرای رتبه بندی معلمان تلاش می کند، ادامه داد: با اجرای رتبه بندی معلمان در پایان سال، ذائقه معلمان استان هم زمان با آن شیرین می شود. کل کشور
معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه رتبه بندی معلمان مراحل زیادی دارد و اجرای کامل این قانون نیازمند صبر و حوصله بیشتر معلمان است، افزود: حق اعتراض برای معلمان محفوظ است. همه معلمان و همه اعتراضات قطعا بررسی خواهد شد.
یاوری با بیان اینکه مسئولان آموزش و پرورش اعلام کرده اند که حتی اگر همه معلمان اعتراض کرده باشند، آمادگی برای برخورد با اعتراضات وجود دارد، تاکید کرد: ممکن است تا پایان سال به اعتراض همه معلمان رسیدگی نشود. اما قطعا با همه اعتراضات برخورد خواهد شد.
وی همچنین به اشتباهات صورت گرفته در روند رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: معلمانی که رتبه بالاتر از شایستگی خود دارند، اما اعتراضی به رتبه خود نخواهند داشت، اما در تجدیدنظرهای بعدی رتبه این گونه معلمان تغییر خواهد کرد. نیز پردازش شود.
یاوری با اشاره به نظام مند بودن فرآیند ارزشیابی معلمان گفت: تمامی مراحل ارزشیابی معلمان تنها از طریق سامانه انجام می شود و قرار است میز خدمت در تمامی مناطق استان تشکیل شود. لذا از فرهنگیان استان تقاضا داریم در صورت عدم استقرار میز خدمت در هیچ یک از مناطق آموزشی استان اطلاع رسانی نمایند.
یاوری حقوق و مزایا را تنها یکی از جنبه های ارزشیابی معلمان دانست و گفت: ارزشیابی معلمان دست مدیران را برای انتخاب معلمان بهتر باز می کند.

دیدگاهتان را بنویسید