جزئیات جدید افزایش حقوق بازنشستگان

جزئیات جدید افزایش حقوق بازنشستگان

محمدرضا پورابراهیمی درباره آخرین افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی یکی از تنها سازمان هایی است که ارتباط بودجه ای با دولت ندارد و عددی که در بودجه درج می شود در واقع درخواست های تامین اجتماعی است. سازمان از دولت

وی با اشاره به اینکه صندوق های تامین اجتماعی متعلق به کارگران و کارفرمایان است، افزود: دولت می خواهد در مورد این سازمان تصمیم گیری کند و ما اعلام کرده ایم که خلاف ماده 96 قانون است. کمیسیون اقتصادی در مجلس گزارشی به رئیس مجلس ارسال شد و جلسه هیئت تطبیق با رعایت مصوبات با قوانین تشکیل شد و مصوبه دولت درباره حقوق سایر مستمری بگیران رد شد.

پورابراهیمی تصریح کرد: قانون می گوید افزایش دستمزد باید به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و تصویب دولت باشد که اخیرا خود دولت تصمیم گرفت و ما اعلام کردیم که این موضوع از قوانین نمی خواند و در هیاتی هم رد شد. عملکرد

نماینده مردم کرمان و راور در شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی نمی تواند بدون نظر دولت تصمیم گیری کند و باید موضوع را به دولت ارجاع دهد و یا نظر قبلی خود را با کمتر یا بالاتر اعلام کند. شماره .در شورای دولت تصویب و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: دولت دو راه دارد، اول اینکه مصوبه قبلی سازمان تامین اجتماعی که به دولت ابلاغ شده است را در دستور کار قرار دهد و راه دوم ارجاع مصوبه قبلی به سازمان تامین اجتماعی است. که سازمان بتواند نظر خود را بیان کند. اما در مجموع در این میان مجلس به وظایف خود عمل کرده و امیدواریم رویکرد دولت تعاملی باشد.

پورابراهیمی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به این سوال که آیا مشکلی برای افزایش قیمت بنزین وجود دارد؟ او گفت نه؛ برنامه ای در این حوزه برای سال 1401 در دستور کار مجلس و دولت وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی درباره باقی مانده سهام عدالت نی نیز گفت: منتظر آیین نامه اجرایی دولت از سوی وزارت اقتصاد هستیم و هفته گذشته پیگیری کردیم و دولت اعلام کرد که سهام را شناسایی کرده است. که قابل انتقال است

نماینده مردم کرمان و راور در شورای اسلامی افزود: پیش بینی می کنیم 4 میلیون نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد زنده بمانند و گروه های اولویت بعدی کارگران، کارمندان و … هستند و احتمالا تا اواسط تابستان قوانین خروج باید اعلام شود. ثبت سهام عدالت در کشور باید اعلام شود.

پورابراهیمی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره طرح ودیعه مسکن گفت: در پی افزایش شدید قیمت مسکن و اجاره بها طی دو سال گذشته، دو اقدام از سوی مجلس و دولت در حال پیگیری است که اولین آن نظارت بر اجاره بها است. منابع رسمی، از جمله مشاوران املاک، باید رعایت کنند.

وی بیان کرد: اقدام دوم که به صورت همزمان در کمیسیون ساختمان مجلس تحت عنوان مدیریت حوزه مسکن در کشور در حال پیگیری است مجموعه تصمیمات اساسی در حوزه زیرساخت ها و…

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکسری اقدامات موقتی در حوزه نظام بانکی وجود دارد که یکی از آن‌ها طرح سپرده مسکن است که به کاهش سطح اعتبارات در بخش اجاره‌ای کمک می‌کند، اما به دلیل تورم، این پاسخی نیست و باید برای کمک به افزایش میزان درآمد و افزایش قدرت خرید، تقویت ارزش پول ملی و کاهش تورم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید