جزئیات جلسه دادگاه آرمیتا عباسی

آرمیتا عباسی در حال حاضر نام آشنای شبکه های اجتماعی ایرانی است. او یکی از زنانی است که در اعتراضات اخیر دستگیر شده است. آرمیتا عباسی اواخر مهرماه بازداشت شد. از آن زمان تاکنون موضوعات و موضوعات زیادی درباره او مطرح شده است. اما قوه قضائیه و نهادهای مسئول ترجیح دادند قبل از این خبر سکوت کنند. آخرین موضوع حاشیه ای پیرامون آرمیتا عباسی، انصراف وکلای منصوب او از این پرونده بود. «محمد اسماعیل بیگی» و «سونیا محمدی» وکلای انتصابی وی بودند که در اعتراض به آنچه «ممنوعیت ملاقات با موکل» خوانده بودند از این پرونده انصراف دادند. این انصراف درست یک روز قبل از برگزاری جلسه دادگاه آرمیتا عباسی در شعبه یک دادگاه انقلاب کارادزیان بود. پس از آنها به گفته حمید عباسی، پدر آرمیتا عباسی، شهلا عروجی به عنوان وکالت این پرونده منصوب شد.

شهلا عروجی در گفت و گو با «شبکه شرق» به تشریح جزئیات اولین جلسه دادگاه آرمیتا عباسی پرداخت و اظهار داشت: اولین جلسه رسیدگی به پرونده آرمیتا عباسی صبح دیروز برگزار شد. بحمدالله در این جلسه موعد مقرر در قانون رعایت شد و جلسه قانونی بود. من قبلاً مجوز خواندن فایل را گرفتم. قبل از جلسه توانستم نمایندگی خود را اعلام کنم. موکل نیز برای حضور در جلسه دادگاه از زندان آورده شد.

جلسه رسیدگی به پرونده آرمیتا عباسی 2 ساعت به طول انجامید

وی ادامه داد: جلسه رسیدگی به پرونده آرمیتا عباسی نسبتا طولانی بود و حدود 2 ساعت به طول انجامید. شعبه یک دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی میرغفاری به این پرونده رسیدگی می کند. وکیل انتصابی آرمیتا عباسی درباره نحوه رسیدگی قاضی به پرونده آرمیتا عباسی نیز اظهار داشت: جلسه امیدوارکننده بود اما بحثی که وجود دارد این است که تا زمانی که رای دادگاه بدوی صادر نشود نمی توان اظهار نظر نهایی کرد اما شخصا آنچه دیروز در رابطه با روند رسیدگی اتفاق افتاد، فکر می‌کنم دیدگاه من امیدوارکننده است.»

من فرض می کنم که نتیجه پرونده مثبت است

اروجی تصریح کرد: دیروز تمام دفاعیات ما در پرونده آرمیتا عباسی شنیده شد. قاضی پرونده تمام صفحات پرونده را خواند و ما از موکل دفاع کردیم. قبل از دفاع شفاهی در جلسه دادگاه، دفاعیات کتبی به قاضی پرونده تقدیم کرده بودیم. با در نظر گرفتن همه این موارد، ارزیابی من این است که بازی خوبی بود، اما اینکه نتیجه به اندازه بازی خوب باشد یا نه، به داور بستگی دارد و نمی توانم در این مورد نظر بدهم، اما حدس می زنم نتیجه می تواند باشد. مثبت البته این فقط حدس من است.

وکیل منصوب آرمیتا عباسی درباره اتهامات وارده به پرونده این معترض دستگیر شده نیز گفت: کوچکترین اتهام آرمیتا عباسی تبلیغ علیه نظام و جامعه و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت است. پرونده آرمیتا در مجموع 3 اتهام است و ترجیح می دهم تا زمانی که دادگاه بدوی رای خود را صادر نکند، اتهام سوم را اعلام نکنم.

به امید آزادی آرمیتا با وثیقه بعد از صدور حکم

وی در بخشی دیگر از اظهارات خود به احتمال آزادی آرمیتا عباسی با قرار وثیقه اشاره کرد و گفت: روز گذشته در پایان جلسه رسیدگی به اتهامات آرمیتا عباسی با قاضی درباره آزادی موکلم با قرار وثیقه صحبت کردم و قاضی گفت: چون قصد صدور دارم، حق رای دارم، بعد از رای دادن برو، بیا!”

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: باید بدانید که قرار بازداشت در پرونده آرمیتا عباسی، قرار بازداشت موقت است و باید تبدیل به قرار وثیقه شود. آی تی. در همین زمینه و برای آزادی آرمیتا عباسی با قرار وثیقه، دیروز با رئیس بازپرسی نیز صحبت کردم و مقرر شد برای پیگیری این موضوع مجددا به این اداره بروم تا موثر واقع شود و گفتم که در حال حاضر قاضی پس از صدور حکم اصرار دارد که بیایید صحبت کنیم.”

مدت بازداشت موقت آرمیتا عباسی به پایان رسیده است

اروجی یادآور می شود: «قاضی به من قول خوبی داد که آرمیتا عباسی را پس از صدور حکم دادگاه بدوی به قید وثیقه آزاد کنم و امیدوارم این امر محقق شود. قرار بازداشت موقت اولیه آرمیتا عباسی 2 ماه بود. با توجه به اینکه مدت قرار بازداشت حداکثر 3 ماه می تواند باشد، آرمیتا در حال حاضر واجد شرایط وثیقه است، اما متاسفانه نمی دانم چرا با وثیقه او مخالفت می شود.

وی در نهایت در پاسخ به این سوال که آیا جلسه جدیدی برای آرمیتا عباسی تشکیل می شود یا خیر، گفت: «بعید است در پرونده آرمیتا عباسی جلسه جدیدی تشکیل شود و جلسه دیروز به نظر من آخرین جلسه بود. از این پس منتظر رای دادگاه بدوی خواهیم بود. هفته آینده مجددا اعتراض خود را به دادخواست غیرقابل وثیقه آرمیتا عباسی در دادگاه مطرح خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید