جزئیات خطوط مختلف حقوق و دستمزد معلمان

جزئیات خطوط مختلف حقوق و دستمزد معلمان

صادق ستاری فرد، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سطح جداگانه ای را در نظام رتبه بندی آموزشی در نظر گرفتیم، گفت: این مشکل منجر به ادغام حقوق و رتبه بندی پرداخت شد. همکاران در شهرستان ها دستمزد خوبی داشتند.

بر اساس بودجه می توان برنامه ها و اهداف هر سازمان را رصد کرد. چندین اصل در این مقاله نشان داده شده است. اهمیت بودجه به حدی است که اصول متعددی در قانون اساسی برای این سند سیاسی و اجرایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه فکر می کنیم با آموزش حضوری شاهد حمایت های بیشتری از سوی سازمان برنامه و بودجه باشیم، تصریح کرد: در این راستا شاهد حمایت بیشتر از سوی سازمان برنامه و بودجه باشیم. وی گفت: متاسفانه این اتفاق نیفتاد و انتظارات مدارس برآورده نشد. همچنین بحث عدالت آموزشی مورد غفلت قرار گرفته و بودجه آن کم بوده است.

وی با اشاره به موضوع رتبه بندی معلمان گفت: 38 هزار میلیارد تومان در این حوزه اختصاص یافت که تنها 22 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شد. پاداش پایان خدمت 15 آذر ماه تسویه شد و به همین دلیل سازمان برنامه و بودجه کمک کرد. اما گلایه ما عدم پرداخت وام اجرای برنامه های کیفی وزارت آموزش و پرورش است.

ستاری فرد با بیان اینکه با کسری بودجه 1500 میلیارد تومانی مواجه هستیم، اظهار داشت: با کسری بودجه 1500 میلیارد تومانی مواجه هستیم. وی گفت: ما سال گذشته نیز کسری بودجه داشتیم که می تواند بسیاری از اهداف ما را به چالش بکشد.

وی در تشریح نقاط قوت برنامه بودجه امسال گفت: برای اجرای سند تحول بنیادین برای اولین بار ردیف بودجه پیش بینی شده است. این موضوع را می توان یکی از نقاط قوت بودجه نظام آموزشی کشور دانست که امیدواریم در مجلس افزایش یابد تا بتوانیم به اهداف خود در اجرای سند اصلی تحول برسیم.

ستاری فرد با بیان اینکه در نظام آموزشی سطح جداگانه ای را برای رتبه بندی در نظر گرفته ایم، گفت: این مشکل منجر به ادغام پرداخت حقوق و رتبه بندی شده است. حقوق همکاران در شهرستان ها به خوبی پرداخت می شد.

وی گفت: هزینه عمرانی دولت برای سال آینده 46 درصد افزایش یافته است اما رشد هزینه های عمرانی وزارت آموزش و پرورش 21 درصد در نظر گرفته شده است. بودجه نوسازی این سازمان نیز 30 درصد کاهش یافت که باعث کاهش توانایی این سازمان در ساخت و تکمیل مدارس با همکاری خیرین مدرسه ساز شد.

وی با بیان اینکه سهم بودجه وزارت آموزش و پرورش از بودجه کل کشور یازده و دو دهم درصد پیش بینی شده است، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از سوی وزارت آموزش و پرورش، سهم بودجه کشور از بودجه کل کشور 11 و دو دهم درصد است. وی گفت: لایحه پیشنهادی امسال نسبت به لایحه سال گذشته افزایش یافته و سهم نظام آموزش و پرورش از بودجه عمومی از ده درصد به یازده و نیم درصد رسیده است. همچنین امیدواریم سهم 11 درصدی وزارت آموزش و پرورش از بودجه کشور در مجلس حداقل به 15 درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه بودجه کانون پرورش فکری و تحقیقات افزایش چشمگیری داشته است، گفت: متاسفانه بودجه خاصی برای مقابله با آسیب های اجتماعی در نظر گرفته نشده است و با وجود اینکه چنین نظمی در بودجه کشور وجود دارد، قابل مشاهده نیست. در بودجه وزارت آموزش و پرورش باید تلاش کنیم بخشی از بودجه آسیب های اجتماعی را به آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اختصاص دهیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: 35 هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول در کلاس های مختلط تحصیل می کنند. آقای وزیر دستور داده است که در مقطع متوسطه دوم کلاس مختلط وجود نداشته باشد، اما هنوز 8400 کلاس درس متوسطه اول داریم.» علاوه بر این، 49 هزار مدرسه نیروی خدماتی و سرایدار ندارند، سرایداران فقط بازی نمی کنند. نقش خدماتی؛ پدر مدرسه هستند و نقش آموزش را دارند.

ستاری فر گفت: 400 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی داریم که هر دانش آموز روزانه تنها 19 هزار تومان است. این نیز یک حبه قند برای هر دانش آموز در روز در مسائل آموزشی است. کل اعتبارات فعالیت های آموزشی 250 میلیارد تومان است که با کسر اعتبارات سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی روزانه 125 تومان برای دانش آموزان است.

وی با انتقاد از تعطیلی مدارس گفت: کسانی که مدارس را تعطیل می کنند؟ آیا آنها برای خسارت پرداخت می کنند؟ آیا آثار منفی عدم حضور دانش آموزان در مدرسه را مشاهده می کنند؟ آیا کودکانی که به مدرسه نمی روند هرگز بیرون نمی روند؟

ستاری فرد در خصوص تخصیص 40 درصد از درآمد مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته و امسال گفت: از دو هزار میلیارد تومان مصوب تنها 40 میلیارد تومان داده شد. اصولاً منطق مالیات بر ارزش افزوده همین است. دولت باید از کالاهای لوکس یا افرادی که آن کالاها را می خرند مالیات بگیرد و برای افراد نیازمند هزینه کند. که اساسا عدد پیش بینی شده در این زمینه با عدد محقق شده فاصله زیادی دارد.

وی در خصوص درخواست وزارت آموزش و پرورش برای تخصیص اعتبار از سهم تخصیصی کمک های بلاعوض گفت: پیشنهاد ما این بود که یک درصد از کمک های پیش بینی شده برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شود که متأسفانه در لایحه پیشنهادی لحاظ نشده بود و ما هم این مبلغ را در نظر گرفتیم. امیدوارم مجلس اسلامی این مشکل را اصلاح کند.

معاون برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شیوه برگزاری کنکور تغییر کرده است، گفت: وی بیان کرد: برای اینکه آموزش و پرورش امنیت کنکور را حفظ کند، تجهیزات لازم برای برقراری امنیت کنکور را فراهم کنیم، اما متاسفانه آموزش و پرورش از نظر نظام آموزشی هیچ اعتباری برای ایجاد سوابق تحصیلی ندارد. در مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تا زمانی که زیرساخت های لازم فراهم نشود، لازم نیست.

وی خاطرنشان کرد: شرمنده همکارانی هستیم که خدمات ما را خریداری می کنند. وی گفت: تلاش کرده و تا خرداد ماه تعهدات خود را به این همکاران پرداخت کرده ایم اما 8 ماه معوقه داریم و کسری بودجه در این زمینه بسیار جدی است. کیک را از اول گرفتند. برای امسال هزار میلیارد تومان و برای سال آینده هزار و پانصد میلیارد تومان کسری بودجه نیاز داریم.

دیدگاهتان را بنویسید