جزئیات دستگیری 2 جاسوس فرانسوی/ طرح اغتشاش در تجمعات معلمان


ساعت: 12:05
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839504

دو جاسوس فرانسوی در ارتباط با سرکوب تجمعات معلمان در اعتراض به رتبه بندی معلمان در پی توطئه وزارت اطلاعات دستگیر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی اعلام وزارت اطلاعات دو جاسوس فرانسوی که در پوشش توریست وارد ایران شده بودند دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، پروازی از ترکیه به ایران در هشتم اردیبهشت ماه به زمین نشست که طی آن دو مسافر در ابتدا تحت نظر وزارت اطلاعات قرار گرفتند.

یکی از این دو سرنشین یک زن فرانسوی 37 ساله به نام «سیسیل کوهلر» و دیگری یک فرانسوی 69 ساله به نام «چک پاریس» است.

اگرچه طبق اسناد و مدارک این دو جاسوس فرانسوی، آنها با ویزای توریستی وارد ایران شده اند، اما بررسی های وزارت اطلاعات نشان می دهد که برخی از تحرکات و ملاقات های آنها جنبه گردشگری نداشته است.

وزارت اطلاعات این دو نفر را در جلسات تشکیلاتی و هماهنگی با برخی از اعضایی که خود را کانون صنفی معلمان معرفی کرده بودند و همچنین تصاویری از دو جاسوس فرانسوی در این جلسات مشاهده کرد.

این دو چهره در «تجمع معلمان چند روز پس از جلسات اتحادیه معلمان در 4 می» شرکت کردند. این نمایشگاه در پاسخ به برخی مشکلات اقتصادی و اجرای طرح رتبه بندی معلمان و البته در آرامش برگزار شد.

در این میان دو فرانسوی و رابط آنها به ترتیب از جمله اسکندر لطفی، مسعود نیکا، شعبان محمدی و رسول بداغی به گفتگو و پخش از شبکه معاند پرداختند. دو جاسوس فرانسوی می گویند که نوعی اعتراض برای ایجاد شورش تشکیل می دهند.

در روزهای اعتراض معلمان عکس های دیگری از مکان های به اصطلاح گردشگری که این افراد بازدید کرده اند دریافت شد اما پیشینه افراد در این عکس ربطی به گردشگری، تورلیدری و گردشگری ندارد.

بر اساس این گزارش، با توجه به تلاش این افراد برای نفوذ و انحراف اعتراض صنفی معلمان، نهایتاً وزارت اطلاعات هر دوی آنها را روز 15 اردیبهشت قبل از خروج از کشور بازداشت خواهد کرد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید