جزئیات طرح داروخانه در منزل و آدرس بیماران / فرصت کاهش 20 دارو در شهریور


ساعت: 12:10
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891970

بر اساس اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو، کمبود دارو در حال کاهش است و این روزها اجرای طرح دارو می تواند به بیمارانی که در تهیه داروها دست دارند کمک کند. زیرا برنامه داروار این است که دارو را مجریان آن طرح در منزل خود به بیماران تحویل دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو، کمبود دارو رو به کاهش است و اجرای طرح دارو در این ایام می تواند کمک شایانی به بیماران درگیر در تهیه دارو کند. چرا که طرح تحویل دارو به این صورت است که توسط مجریان این طرح دارو در منزل به بیماران تحویل داده می شود.

بهرام کاینا در تشریح این خبر درباره روند اجرای طرح درواری و ارزیابی اقدامات و چالش های پیش روی این طرح گفت: زمانی که یک سیاست غلط نیاز به اصلاح داشته باشد همه چیز به چالش کشیده می شود. سیاست غلط ارز ترجیحی تعطیلی صنعت داروسازی داخلی در کشور بود که اصلاح آن چالش بزرگی است.

وی افزود: اینطور نیست که بگوییم همه کارها به خوبی و خوشی انجام شد، اما پروژه درواری با استاندارد قابل قبولی انجام شد. قبل از اجرای طرح حدود 100 داروی مهم کمبود داشتیم که این کمبودها در حال حاضر به 79 رسیده است و امیدواریم در شهریور ماه کمبود 20 داروی دیگر را کاهش دهیم. البته کمبود 50 یا 60 قلم دارو یک حالت طبیعی در جهان است که می تواند به طور موقت وجود داشته باشد. بیشتر کمبودها مربوط به تولید بومی است که یکی از معایب ارز ترجیحی برای داروهای بومی است. حدود یک ماه از اجرای طرح دروری می گذرد و در حالی که صنعت می تواند از این روش جدید و ارز آزاد استفاده کند، چندین ماه طول می کشد تا این مسائل حل شود.

همچنین وزیر دارایی در پاسخ به سوالی درباره طرح تحویل درب منزل بیماران مزمن و صعب العلاج، توضیح داد: این روند با آغاز تحویل دارو به بیماران SMA آغاز می شود. البته طرح دیگر ما که در شهریور ماه اجرا می شود با کمک دوستان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیمارترین جانبازان استان تهران آغاز می شود که بر اساس آن بررسی اولیه از کل پروژه انجام می شود. کامل خواهد شد. سپس این طرح برای بیماران خاص مانند بیماران پیوندی، بیماران هموفیلی، بیماران دیالیزی و غیره گسترش می یابد. برنامه این است که دارو به محل درمان این بیماران یا در محل زندگی آنها برسد. این کار اقدام ویژه ای است که با کمک داروخانه ها انجام می شود و باید آزمایش آن در تهران برای یافتن ایرادات یا مشکلات احتمالی انجام شود تا پس از تجزیه و تحلیل و رفع چالش ها این طرح در سراسر کشور به ویژه در اقشار ضعیف اجرا شود. مناطق.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین تصریح کرد: بحث زیرساخت های مکانیزه این فرآیند آماده است و بخشی از آن تدارکات و حفظ چرخه سرما است که زیر نظر چرخه توزیع انجام می شود. در حال بررسی بیماران خاص هستیم، اما در حال حاضر نمی‌توانیم تعداد دقیقی از بیمارانی که این خدمات را دریافت خواهند کرد، مشخص کنیم.

وی در بخشی دیگر از گفتگوی خود درباره درخواست انجمن تولیدکنندگان پودر بچه برای قیمت گذاری جدید شیرخشک گفت: قیمت جدید یک بار در اردیبهشت ماه دریافت شد، قیمت گذاری جدید نیز در دستور کار قرار دارد. همه چیز مطمئناً قیمتش بالا رفته است و این نیز از این قاعده مستثنی نیست. قیمت جدید به زودی اعلام خواهد شد.


اخبار مرتبط؛

دیدگاهتان را بنویسید