جزئیات پرداخت حقوق آبان و آذر معلمان اعلام شد/ 90 درصد معلمان از مزایای بازپرداخت حقوق دریافت کردند


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913683

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به گزارش عملکرد در خصوص اجرای رتبه بندی گفت: تقریبا 80 درصد از مشمولان از امتیاز رتبه آموزشی معلم و حدود 90 درصد از همکاران فرهنگی از مزایای رتبه آموزشی برخوردار شده اند. ترمیم حقوق

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ستاری سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با ارائه گزارش عملکردی از فعالیت های این معاونت در اجرای رتبه بندی، ضمن تشکر از پیگیری جدی وزیر آموزش و پرورش و قدردانی از حمایت های برنامه و بودجه. سازمان، گفت: تقریبا 80 درصد از مشمولان، از امتیاز تحصیلی معلم برخوردار بوده و حدود 90 درصد از همکاران فرهنگی از مزایای بازیابی حقوق برخوردار شدند.

وی افزود: احیای دستمزد از اول مهرماه اجرا شده که در ماه های آینده نیز ادامه خواهد داشت و شامل ضریب ریالی 3 هزار امتیاز و افزایش 100 درصدی حقوق فرزند و 50 درصد کمک عائله مندی است. در خصوص رتبه بندی، صدور احکام تربیت معلم (45 درصد از کل حقوق کار، حقوق کارمند و اضافه کار) از تاریخ 31 شهریور 1400 برای مشمولان اعمال شده است و وجوه و معوقات از تاریخ 11 فروردین 1401 به مدت 8 ماه پرداخت شده است. . اما بر اساس قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری، برای کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری، کمک هزینه ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از بازپرداخت و رتبه بندی حقوق و طبیعتاً ماه اول کسر می شود. کمک هزینه تا لحظه واریز معوقات 1400 دیگر کسر نخواهد شد.

ستاری فرد درباره ادامه برنامه این معاونت گفت: برای بازماندگان یعنی. 20 درصد مابقی مشمولان رتبه بندی اعم از نقل و انتقالات درون سازمانی و بازنشستگان و 10 درصد مابقی بازپس گیری حقوق، همزمان با حقوق ماهانه آذر به همراه معوقات صادر و اجرا می شود. همچنین تلاش می کنیم با هماهنگی برنامه و سازمان بودجه معوقات 1400 را پرداخت کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه در چند ماه گذشته تقریباً 50 درصد معادل ریالی رتبه آموزشی معلم در مدت 9 ماه (6 ماه 1400 و 3 ماه سال 1401) در فیش حقوقی واریز شده است. از این کسر به آن بازده جبرانی می گویند.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نگرانی برخی از همکاران عزیز فرهنگی را از عدم صدور رای یا کسورات قانونی دانست و افزود: جای نگرانی نیست، قطعاً همه ذی نفعان مشمول مشمولین خواهند شد. پرداخت بعدی البته علاوه بر پرداخت معوقات، طبیعتاً کسوراتی نیز برای معوقات خواهیم داشت که شامل تأمین ماه اول، بازپرداخت جبرانی (کل مبلغ 3 ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد 1401 که قبلاً در حساب همکاران و به منظور عدم اعمال رتبه دو بار در یک ماه) این عبارت در فیش صادره ذکر شده است) سهم صندوق های مالیاتی، بیمه ای و بازنشستگی است.

وی ادامه داد: به عبارت ساده، درآمد خالص این ماه همکاران شامل مابه التفاوت حقوق آبان ماه و کل معوقات رتبه تحصیلی معلم در 8 ماهه اول سال 1401 و همچنین بازپرداخت 2 ماهه حقوق مهر و آبان با 3 است. ماه اعتبار، تامین ماه اول و سایر کسورات قانونی است.

به گزارش ستاری فرد، حقوق مهر و آبان به مدت 3 ماه واریز می شود، کسور ماه اول و سایر کسورات قانونی است و کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری که 30 سال سابقه خدمت به بالا دارند از کسر ماه اول معاف هستند. اما در صورت اعتراض تعاونی به صدور رای یا مفاد پیش بینی شده در منشور حقوقی باید به واحدهای اداری و مالی منطقه منتقل شود.

ستاری فرد در پایان ضمن تشکر از همراهی و همکاری شبانه روزی همکاران ستادی، استانی و نواحی افزود: برخی از مناطق و استان ها در امر صدور احکام بسیار خوب عمل کرده اند، اما متاسفانه برخی از آنها از فرصت استفاده نکرده اند. نوامبر همان طور که انتظار داشتیم، باید هم همینطور باشد. در هفته پیش رو دو برابر تلاش کنیم تا در کنار ارزیابی و تعیین امتیاز رتبه افراد، مزایای رتبه بندی را به طور کامل تثبیت کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: شایان ذکر است همانگونه که قبلاً تاکید و تصریح شد، مسئولیت صدور احکام درجه بندی موضوعی، سرعت و صحت در کار و حسن انجام فعالیت های مربوط به مدیران مناطق و مدیران کل استان ها است. وزارتخانه نیز باید در این زمینه نقش آفرینی کند و مقررات و تسهیلات خود را به خوبی انجام دهد تا انشاءالله هم رضایت شغلی معلمان و هم کیفیت آموزش و پرورش حاصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید