جزئیات پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت

جزئیات پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت

معاون توسعه فناوری و نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص واریز قسمت دوم سود سهام سرمایه در سال 1401 گفت: منتظر واریز سود سهام شرکت های بورسی هستیم، زمانی که این شرکت ها سود خود را واریز کنند، دو یا سه هفته بعد سود سهام را دریافت خواهیم کرد

همشهری نوشت: معاون توسعه فناوری و نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص واریز قسمت دوم سود سهام عدالت در سال 1401 گفت: انتظار داریم زمانی که این شرکت ها سود خود را واریز کنند، سود شرکت های بورسی واریز شود. یا سه هفته بعد – بعداً ما سود را دریافت خواهیم کرد. ما سهام سهام را واریز می کنیم.

در پایان پاییز در اولین مرحله از پرداخت سود سهام، بیش از 26 هزار میلیارد تومان سود به حساب سهامداران واریز شد.

بر اساس تصمیم شورای عالی بورس، سود سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت از روز چهارشنبه 9 آذرماه سال جاری توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار به صورت متمرکز با توجه به سود تقسیم شده پرداخت شد. نتایج سال مالی 1400 شرکت سهامی عدالت. سود کل سهام عدالت 64 هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال 1398 بیش از دو برابر شده است.

سال گذشته کل سود در اسفندماه به سهامداران پرداخت شد اما امسال با تصویب شورای عالی بورس و با دریافت سود از شرکت ها مقرر شد این سود در دو مرحله واریز شود. ; فاز اول ظرف چند روز از 9 آذر امسال پرداخت شد.
طراحی سه بعدی و مشاوره رایگان در هنگام خرید مبلمان اداری

طراحی سه بعدی و مشاوره رایگان در هنگام خرید مبلمان اداری
چشم انداز
yektanet-logo-sign
تبلیغات

در مجموع 12 شرکت سرمایه گذاری سهام، بخشی از سود و 11 شرکت تمام سود را به ذینفعان حقوق صاحبان سهام واریز کردند تا شرایط پرداخت سود به حساب در پایان آذرماه جاری فراهم شود. سهامدارانی که 452، 492 و 532 هزار تومان در پرتفوی سهام خود دارند به ترتیب 510، 555 و 600 هزار تومان و سهامداران یک میلیون تومان در مرحله اول مبلغ یک میلیون و 128 هزار تومان دریافت کردند.

سود مرحله دوم چه زمانی پرداخت می شود؟

سخنگوی انجمن صنفی سهامداران عدالت دی ماه امسال در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: سهامداران منتظر دریافت سود سهام عدالت در پایان سال جاری یا حداکثر در ابتدای سال آینده باشند. . با اینکه به نیمه اسفند ماه نزدیک می شویم اما هنوز خبری از مرحله دوم واریز سود سهام عدالت نیست.

حمود حسنلو معاون توسعه فناوری و نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص واریز قسمت دوم سود سرمایه گفت: منتظر سود سهام شرکت های بورسی هستیم که زمانی که این شرکت ها سود خود را واریز کنند، دو یا سه هفته بعد ما سود سهام را دریافت خواهیم کرد

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت ها مجمع خود را برگزار کردند، اما از آنجایی که 8 ماه فرصت دارند سود را پرداخت کنند، سودی به ما پرداخت نکرده اند، بنابراین باید منتظر بمانیم.

8 ماه فرصت برای شرکت های بورسی برای پرداخت سود سهام

یک منبع آگاه نیز به همشهری آنلاین گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی هفته گذشته با شرکت ها نامه نوشت و از آنها خواست سود خود را واریز کنند تا شرکت سپرده گذاری مرکزی بتواند سود سرمایه مردم را واریز کند، اما با وجود تعیین مهلت برای این امر، هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است و شرکت ها تمایلی به واریز سود سالانه مجمع به شرکت سپرده گذاری ندارند.

به گفته وی، شرکت سپرده گذاری مرکزی در این زمینه رایزنی هایی را با سازمان بورس انجام داده تا این سازمان بتواند تا اواسط اسفندماه به صرافی ها فشار آورد تا سود سهام را به مجمع برسانند تا CDP دومین سود را پرداخت کند. بخشی از سود سهام تا پایان ماه مارس به سهامداران اختصاص دهید. البته طبق آخرین اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، از آنجایی که شرکت سپرده گذاری مرکزی بخش اول سود سهام عدالت را در اواخر پاییز واریز کرده است، قسمت دوم پرداخت ها باید در پایان سال جاری یا ابتدای سال آینده انجام می شد. اما به گفته یک منبع آگاه سود سهام اوایل سال آینده واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون تجارت، شرکت های بورسی حداکثر تا 8 ماه فرصت دارند تا سود خود را پرداخت کنند، برخی از شرکت ها در پایان خرداد و تیرماه مجامع خود را برگزار می کنند، بنابراین باید سود را تا پایان سال به شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز کنند. سال این در حالی است که مجامع برخی از شرکت ها در آذر یا شهریور برگزار می شود، اما از آنجایی که این شرکت ها مبالغ هنگفتی دریافت می کنند، سعی می کنند تا آخرین فرصت پس انداز کرده و در آخرین لحظه پرداخت کنند.

البته نمایندگان مردم باید به توافق برسند و به این نتیجه برسند که دوره 8 ماهه به 3 ماه کاهش یابد. زیرا قانون تجارت در سال 1346 تصویب شد و شرکت ها بر اساس این قانون تا آخرین لحظه سود میلیاردی نزد خود نگه می دارند. البته مشکل اصلی این است که اکثر شرکت ها سود خود را نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز می کنند، اما تنها سود سهام عدالت را واریز نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید