جزئیات پرونده هتک حرمت فرمانده معروف در مشهد


ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837506

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی؛

رضایی گفت: خواهر شهید کاوه در مشهد به مردی که کشف حجاب کرده و متأسفانه مورد حمله، سیلی و مجروح شدن قرار گرفته، تذکر می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضایی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در گفت و گو با صبح توس گفت: متاسفانه مورد حمله، سیلی و زخمی شدن قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بر اساس تعهدات قانونی خود، فردی که به فرد معروفی اعم از حیثیت حقوقی یا واقعی در صورت تعرض به او دستور می دهد، تحت تعقیب قرار می دهیم.

بر اساس اصل هشتم قانون اساسی، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و هیچکس نمی تواند مانع انجام آن شود. یعنی این یک تکلیف قانونی است و قانونگذار تصریح کرده است که مواردی که در این خصوص بیان شده اصلاً مطرح نیست و تخلف در دادگاه رسیدگی می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: برای ادامه آموزش دهید «مسائل قانونی را ببینید.

وی خاطرنشان کرد: ما همواره سعی می کنیم در صورت بروز چنین مواردی به مردم اطلاع رسانی کنیم تا مبادا به کسی که امر به معروف و نهی از منکر شده مورد تعرض قرار گیرد؛ در نهایت سوال منکر مطرح شده و آیا تخلفی صورت گرفته است. قانون و وظیفه هر فردی است که نسبت به این موضوع حساس بوده و هشدار دهد تا بتوانیم این فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه گسترش دهیم.

رضایی به نقل از گفت‌وگوی خود با خواهر شهید کهف درباره ماجرا گفت: نقل می‌کنند که برادرم در دوازده سالگی در زمان طاغوت از زنی بی حجاب در مغازه پدرشان یاد کرد و در آنجا این اتفاق افتاد. که غار شهید کتک خورد و گفت ما افتخار می کنیم که در راه احیای این واجب فراموش شده کتک خوردیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در پایان تاکید کرد که به عنوان دادستان با این موضوع برخورد می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید