جزئیات کاروان هنری روییت حبیب در مازندران


ساعت: 23:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916216

مدیرعامل رویت حبیب در مازندران اعلام کرد:

رحیم موسوی به جزییات برنامه های کاروان روایت حبیب در سه شهر مازندران پرداخت و گفت: محوریت این رویداد فرهنگی هنری سردار سپهبد مرحوم حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید رحیم موسوی درباره جزئیات ویژه برنامه روایت حبیب به سرپرستی مازندران در گفت و گو با بلاگ گفت: روایت حبیب روایت مردی است که متعلق به تمام ملت ایران است و به ابعاد وجودی این قهرمان ملی شهید می پردازد. سپهبد حاج قاسم سلیمانی یکی از وظایف نهادهای هنری، فرهنگی و تبلیغی است.

وی گفت: ویژه برنامه «قصه حبیب» در 10 استان کشور برگزار می شود و مازندران پس از خراسان شمالی دومین استانی است که میزبان این رویداد فرهنگی هنری است.

مدیر اجرایی روایت حبیب مازندران گفت: رویداد هنری روایت حبیب یک برنامه همگانی است و شهید سلیمانی به عنوان محور برنامه های این کاروان علاقه خاصی به مردم کشورش داشت و همه فرزندان را مد نظر داشت. ملت به عنوان فرزندان او

موسوی با بیان اینکه برنامه روز اول روایتگری حبیب از ساعت 10 الی 12 بر سر مزار شهدای گمنام نکا آغاز می شود، افزود: این برنامه عمومی (روی صحنه ترالی سیار) شامل اجرای سرود است. تقلید و اکران خوانی، تئاتر خیابانی، نماهنگ و خاطره خوانی، بعد از ناقه همان روز و بعد از نماز مغرب و عشا در مجموعه تئاتر روباز بستان استان ساری با حضور اقشار درجه یک برگزار شد. هنرمندان در کشور و اجرای دیگران.

این مسئول همچنین خبر داد: «قصه های خوب برای بچه های خوب» عنوان این برنامه است که در همین روز از ساعت 9:30 الی 16 در سه جلسه و در سالن همایش های کانون پرورش فکری برگزار می شود. توسعه شهر کودک و نوجوان (واقع در خیابان باغ سنگ شهبند) برای کودکان و نوجوانان در قالب برنامه ترکیبی داستان، نمایش و ترانه اجرا می شود.

وی درباره برنامه روز دوم کاروان روایت حبیب گفت: ساعت 8:30 روز پنجشنبه 26 آذرماه با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس های سردار سلیمانی افتتاح می شود. مصلی ساری که تا پایان روز جمعه دایر است.

مجری روایت حبیب در مازندران ادامه داد: در همان روز از ساعت 9:30 صبح به مدت دو ساعت پاورقی 3 مشغول نقد و بررسی کتاب درباره زین آب نوشته سامیه اسلامی و فاطمه قنبری برای زندگی نامه شهید بود. محمد بلباسی از شهدای مدافع حرم در نگارخانه سوره حوزه هنری مازندران برگزار می شود و «مفید اسماعیلی سراجی» کارشناس و منتقد این برنامه خواهد بود.

موسوی گفت: بعدازظهر 26 آذرماه از ساعت 15 الی 17 ویژه برنامه عمومی روایتگری حبیب (ترولی سیار) در میدان شهدا روستای کراهیل قائم شهر اجرا می شود که برنامه های نکا و ساری اجرا می شود. توسط هنرمندان منطقه و کشور.

وی در خصوص برنامه های روز آخر جمعه 27 آذرماه گفت: کارگاه خلق آثار مصور با حضور تعدادی از ساعت 9 تا 12 در نگارخانه خانه سوره حوزه هنری برگزار می شود. گرافیک و حضور «سعید رزاقی خامسی» به عنوان مدرس در رشته تصویرسازی.

مدیر اجرایی قصه حبیب مازندران بزرگترین و بدیع ترین برنامه این کاروان که با حضور هنرمندان مطرح کشوری اجرا می شود را روز بزرگداشت حبیب اعلام کرد و ادامه داد: این برنامه که از ساعت 15 پخش می شود. از ساعت 17 الی 17 روز جمعه همراه با پخش زنده تلویزیونی آماده شامل روایت خاطره، شعرخوانی، سرود، نمایش، پخش آثار تجسمی و سایر قطعات فرهنگی و هنری خواهد بود.

موسوی ادامه داد: این برنامه در واقع خلاصه ای از تمامی برنامه های کاروان 40 نفره روایت حبیب است که با حضور هنرمندان و نمایندگان استان نیز همراه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید