جشنواره ایران عزیز در دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار می شود


ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902701

جشنواره «ایران عزیز»؛ جشنواره وحدت ملت های ایران با هدف معرفی فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم ملت های مختلف ایران در دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام کرد: جشنواره “ایران عزیز”; وی به منظور آشنایی با فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی، جشنواره اتحاد مردم ایران را برگزار کرد. این جشنواره از ساعت 20 تا 29 مهر همه روزه از ساعت 15 تا 22 در دریاچه شهدای خلیج فارس میزبان شهروندان است.

در این جشنواره که به مناسبت هفته وحدت برگزار می‌شود، شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار از هر قوم معرفی و قدردانی می‌شود و هر قومی فرصتی پیدا می‌کند تا فرهنگ و قوم خود را از نظر فرهنگی، تاریخی و … به نمایش بگذارد. .. مداخله. ایجاد فضای شادی و نشاط در جامعه همزمان با میلاد پیامبر گرامی اسلام، آشنایی جوانان و نوجوانان با ویژگی های اقوام مختلف ایرانی و تقویت هویت ملی از دیگر اهداف «ایران عزیز» است. جشنواره

مناطق لر، کرد، آذری، بلوچ، ترکمن، گیلکی، مازنی، عرب، بختیاری، قشقایی و جنوب کشور در این جشنواره حضور خواهند داشت که با توجه به پراکندگی اقوام ایرانی در کشور، به نوعی تمام استان های ایران در جشنواره “ایران عزیز” حضور خواهند داشت و هر روز جشنواره به یکی از اقوام ایرانی اختصاص خواهد داشت.

بخش صحنه جشنواره «ایران عزیز» از ساعت 18 الی 22 میزبان برنامه های متنوعی برای کودکان و بزرگسالان است که شامل اجرای موسیقی اقوام، مستند کوتاه، مسابقه برای شرکت کنندگان، ویژه برنامه کودکان و … می باشد. n علاوه بر این، همه روزه تعدادی از هنرمندان و خوانندگان سرشناس کشور با حضور در جشنواره به اجرای موسیقی می پردازند.

در بخش صحرایی، 350 غرفه در نظر گرفته شده است که محصولات فرهنگی و صنایع دستی، محصولات غذایی، پوشاک و آداب و رسوم اقوام مختلف به نمایش و عرضه می‌شود و تلاش می‌شود بهترین و باکیفیت ترین محصولات در اختیار شهروندان قرار گیرد. غرفه ها همه روزه از ساعت 15 تا 22 باز است و اقوام در مقابل تعدادی از آنها به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

مراسم افتتاحیه این جشنواره روز پنجشنبه 30 مهرماه با حضور اقوام مختلف ایرانی، مسئولان و مدیران کشوری و شهرستانی برگزار می شود.

علاقه مندان برای بهره مندی از برنامه های جشنواره ایران عزیز می توانند به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) واقع در تهران، انتهای اتوبان همت گرب مراجعه کنند. همچنین اطلاعات تکمیلی در پرتال جشنواره به نشانی iran.farhangsara.ir موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید