جشنواره بین المللی «فرهنگ ملل» در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار می شود



رئیس اداره روابط بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: در جشنواره بین المللی فرهنگی میزبان دانشجویان بین المللی از سراسر کشور هستیم.


حضور بیش از 90 دانشگاه در جشنواره بین المللی فرهنگ مردم


مولوی یادآور شد: علاوه بر دعوت از دانشجویان بین المللی، بیش از 80 سفیر و رایزن فرهنگی، 80 مسئول کشوری و کل مدیران ارشد استان به این جشنواره دعوت شده اند.

وی بیان کرد: بیش از 90 دانشگاه مجوز حضور در جشنواره را دارند و ما با برپایی بیش از 30 غرفه که برخی از آن ها برای دانشجویان ملیت های مختلف و برخی دیگر برای دانشجویان ملیت های مختلف است، آمادگی خود را برای حضور 3000 دانشجو در این جشنواره اعلام کرده ایم. سازمان های. و کسب و کارها از استان برای نشان دادن دست خود پیش بینی شده است.

این مسئول گفت: جشنواره بین المللی فرهنگ ملل از 27 تا 30 تیرماه از ساعت 7 صبح الی 20 به مدت سه روز طبق برنامه درخواستی دانشگاه ها به صورت فشرده برگزار می شود.

مولوی اذعان داشت: در طول سه روز برنامه های متنوعی از جمله افتتاحیه، بازدید از غرفه ها و نمایشگاه ها، برگزاری مسابقات فرهنگی، کارگاه های آموزشی و فرهنگی، کارگاه های آموزشی و فرهنگی، بازدید از اماکن دیدنی شهر با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ ملل گفت: آشنایی دانشجویان با فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم مختلف، ایجاد بستری برای گسترش دیپلماسی علمی و فرهنگی با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، گسترش احساس مثبت و تعلق خاطر در بین دانش‌آموزان از ملل به محیط خانه، کشور، ترویج پیام دوستی، همدلی و مهربانی بین فرهنگ‌های مختلف و دانش‌آموزان غیرایرانی، ایجاد روحیه نشاط در دانش‌آموزان ایرانی در بستر محیط فرهنگی، تعریف فضای دانشگاه ها به عنوان محیطی شاد و پویا که دانشگاه های ایرانی را به عنوان مقصدی برای دانشجویان غیرایرانی جذاب می کند و از جمله موارد دیگر برای تحصیل مناسب است.

معاون امور بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف جشنواره سیاست های مختلفی به ویژه توجه به منافع ملی و تأثیرگذاری بر دانشجویان غیرایرانی با انتخاب نمادها در نظر گرفته شده است. سازگاری با فرهنگ ایرانی اسلامی، لزوم نقش محوری دانشجویان در مدیریت جشنواره، لزوم نقش آفرینی دانشگاه ها و مسئولیت مرتبط با آن به عنوان تسهیل کننده و مروج دانشجویان، لزوم ایجاد همکاری های بین المللی در حوزه فرهنگی. و ایجاد بستر فرهنگی به عنوان متن اصلی جشنواره برای شکل دادن به تعاملات سازنده دانش آموزان تعریف شده است.

مولوی در پایان با بیان اینکه ورودی دانشگاه و روبروی کتابخانه مرکزی محل استقرار غرفه ها است، یادآور شد: با هماهنگی شرکت شهرهای صنعتی، معاونت اقتصادی استاندار و معاونت علمی و فناوری پارک فناوری، سعی کردیم با تکیه بر سنت ارزش پیشرفت تکنولوژیکی خود را برای دانش آموزان نشان دهیم. اجازه دهید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید