جشنواره دوستی گردشگر و محیط زیست / جشنواره تالاب نوروزلو گامی در جهت توسعه گردشگری


ساعت: 09:28
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836789

امکانات بی نظیر تالاب نوروزلویی میاندوآب باعث شد جشنواره ملی عکاسی گردشگری در میاندوآب با موضوع این تالاب برگزار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ؛ منطقه حفاظت شده سد نوروزلو میاندوآب با مساحتی بالغ بر یک هزار و 150 هکتار یکی از مناطق با ارزش تنوع زیستی بالا در منطقه است. . .

این منطقه حفاظت شده در 15 کیلومتری شهر میاندوآب قرار دارد و دارای پوشش گیاهی منحصر به فردی از جمله درختان گز و نیزار و … می باشد. در این منطقه حیوانات وحشی مانند گراز وحشی، روباه، گرگ، خرگوش و تعدادی پرنده وجود دارد، پرندگان مهاجری مانند غاز، حواصیل، بوتیر، گاوچران، آنچوی، لک لک، پرستو، پلیکان، باکلان، فاخته و ماهیگیران نیز به این منطقه سفر می کنند. مرداب

طبیعی بودن تالاب و تنوع زیستی آن، فرصت های گردشگری، بهره برداری اقتصادی و کارکردهای اکولوژیکی از ارزش های مهم این تالاب است که مورد توجه این منطقه و برنامه مدیریت زیست محیطی کلی تالاب نوروزلو با حضور ذینفعان قرار گرفت. این تالاب در سال 1375 برداشت شد.

امکانات بی نظیر تالاب نوروزلویی میاندوآب باعث شد جشنواره ملی عکاسی گردشگری در میاندوآب با موضوع این تالاب برگزار شود.


گردشگری یک صنعت پرسود در جهان است

در همین راستا نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری به خبرنگار زرین خبر گفت: گردشگری در دنیا یک صنعت پرسود است و امروزه بسیاری از کشورها بیش از درآمدهای نفتی به آن توجه می کنند. به گردشگری و توسعه صنعت گردشگری.» سود می برند.

مهدی عیسی زاده گفت: باید اقتصاد گردشگری محور را دنبال کنیم و تمام تلاشم را در سطح منطقه برای توسعه این موضوع بسیار مهم انجام خواهم داد.

وی با بیان اینکه این منطقه ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری دارد، افزود: باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه ریزی کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم و در این راستا تلاش خواهم کرد.


7ae63ad9 adb8 4a64 ad38 3cb50dcf098a خبر خاکستری


جشنواره عکاسی فرصتی است برای آشنایی با ظرفیت و پتانسیل میاندوآب

فرماندار میاندوآب نیز در این خصوص گفت: برگزاری جشنواره عکاسی فرصت بسیار مناسبی برای آشنایی با ظرفیت و پتانسیل شهرستان میاندوآب است.

علی پیام گفت: این جشنواره فرصت خوبی را برای میاندوآب در زمینه های مختلف کشاورزی، گردشگری و سرمایه گذاری فراهم می کند و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه عدم برخورد با متخلفان و کم کاری مسئولین شهرستان در گذشته زمینه را برای تعرض به منابع ملی، خرید و فروش غیرقانونی و غارت مصالح رودخانه ای و تخریب منابع طبیعی به ویژه در منطقه نوروزلو فراهم کرده بود، افزود. پل تاتائو (میرزا رسول) یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری میاندوآب است که امیدواریم در سال‌های آینده با رفع تخریب و احیای منطقه گردشگری نوروزلو بتوانیم جشنواره را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم. مسیر.

فرماندار میاندوآب با تاکید بر اینکه فرمانداران دستگاه های اجرایی شهرستان باید از همه توان برای برگزاری با همفکری و تعامل این جشنواره استفاده کنند، تصریح کرد: معرفی شهرستان با ابزار قدرتمند «هنر عکاسی» یکی از زیباترین ها را به ثبت خواهد رساند. و نادرترین تالاب های ایران. و همچنین فرصتی برای جذب سرمایه گذار فراهم می کند.


89b091ec 3fb0 4df5 be86 56f7448e30cf خبر خاکستری


مسئولیت زیست محیطی یکی از اهداف جشنواره منطقه ای عکس میاندوآب است

دبیر جشنواره منطقه ای عکس تالاب نوروزلوی میاندوآب نیز با اشاره به اهداف این جشنواره به خبرنگار ما گفت: مسئولیت پذیری شهروندان در قبال محیط زیست از اهداف جشنواره منطقه ای عکس میاندوآب است.

بابک نجادبهمن افزود: از هفت تالاب شهرستان تاکنون پنج تالاب خشک شده اند و این سوال نشان می دهد که احساس مسئولیت در این حوزه چقدر اهمیت دارد.

وی گفت: یکی از اهداف جشنواره منطقه ای عکس تالاب نوروزلو میاندوآب این است که شهروندان نسبت به طبیعت احساس مدیون کنند و خود را سفیران محیط زیست بدانند.

میاندوآب نوروزلویی دبیر جشنواره منطقه ای عکس تالاب افزود: همه ما وظیفه داریم در راستای حفاظت از طبیعت و انتقال آن به نسل آینده گام برداریم و موسسه محیط زیست یامیاشیل میاندوآب تاکنون اقدامات زیادی را انجام داده است. آن را به عنوان یک شهر توریستی در کشور معرفی می کنیم.


f96d6042 766e 4972 974d 5c4a4333e4e1 خبر خاکستری


شرکت 51 عکاس از سراسر کشور در جشنواره عکس میاندوآب

دبیر هنری جشنواره ملی عکس تالاب نوروزلوی میاندوآب نیز به خبرنگار ما گفت: 51 عکاس از 25 استان کشور در نخستین جشنواره عکس میاندوآب شرکت می کنند.

علیرضا بابای گفت: 552 درخواست برای بررسی سوابق و رزومه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و داوران با توجه به مفاد فراخوان جشنواره اسامی 51 نفر را با ذکر نام استان محل سکونت ارائه کردند.

وی افزود: عکاسان و هنرمندانی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، تهران، رضوی و خراسان شمالی، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی و همدان در جشنواره عکس شرکت می کنند. .

بابایی با بیان اینکه میاندوآب «شهر دوچرخه سواری ایران» محسوب می شود، گفت: در سه روز برگزاری جشنواره با حضور عکاسان در نقاط مختلف و تاریخی شهر و یا هنرمندان حاضر در سطح شهر، دوچرخه سواران با دوچرخه شهری حضور خواهند داشت. انتظار داریم شهروندان در این زمینه مشارکت و همکاری کنند.


جشنواره منطقه ای با استقبال عکاسان کشوری

دبیر اجرایی جشنواره منطقه ای عکس تالاب نوروزلوی میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به استقبال عکاسان-هنرمندان استان های کشور گفت: با اضافه شدن بخش میهمان، جشنواره جایگاه ملی پیدا کرد.

اکبر موحد با اشاره به برگزاری تور عکاسی ویژه عکاسان و شهروندان میاندوآبی از تالاب نوروزلو گفت: برنامه ریزی های اولیه این جشنواره منطقه ای و با حضور هنرمندان 10 استان بود که با استقبال عکاسان به 25 استان افزایش یافت. “

وی با بیان اینکه عکاسان مطرحی از 25 استان کشور برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کرده و رزومه خود را ارسال کرده اند، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار تا 30 فروردین ماه است و بررسی رزومه هنرمندان توسط هیئت داوران انجام شد. برای پنج روز.

دبیر اجرایی جشنواره منطقه ای عکس تالاب نوروزلو میاندوآب با اشاره به برگزاری تور ویژه هنرمندان و عکاسان در تالاب نوروزلو گفت: بیش از 80 نفر از هنرمندان و شهروندان میاندوآبی در این تور عکاسی آماتور (عکاسی با تلفن همراه) و دوربین های حرفه ای شرکت کردند. .

با نگاهی به ظرفیت و پتانسیل میاندوآب که در کمتر شهرستانی واقع شده و منحصر به فرد است، می توان دریافت که با وجود این فرصت ها، این شهر نتوانسته است آن طور که باید و شاید و باید به جایگاه واقعی خود دست یابد. همانطور که مسئولین شهرستان بارها اعلام کرده اند، مسئولان استانی و کشوری باید میاندوآب را درک کنند و توجه ویژه ای به او داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید