جشنواره فیلم کن 2022 با یک فیلم درخشان و کمدی آغاز شد


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839701

اولین فرش قرمز جشنواره فیلم کن 2022 شب گذشته شاهد عبور چهره های پر زرق و برق بود تا هفتاد و پنجمین فصل این رویداد آغاز شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ورایتی، پر زرق و برق ترین رویداد سینمایی جهان از شب گذشته هفتاد و پنجمین فصل خود را آغاز کرد و با حضور چهره هایی از سراسر جهان و هالیوود همراه شد.

همیشه با تکیه بر سنت، امسال با اسپانسرهای دیجیتالی «برات» و «تیکوتاک» و فیلم فرانسوی شیک «فاینال کات» با محوریت زامبی‌ها به کارگردانی میشل هازاناویس، پاپیون استعاری کمی گشاد دور گردنش به نظر می‌رسد. .

امسال بزرگترین گردهمایی فیلم از زمان شروع همه گیری است و بازار فیلم خود را نیز دارد. امسال با وجود نشانه‌هایی از شیوع بیماری در برخی از بخش‌های جشنواره، پس از لغو در سال ۲۰۲۰ و موکول شدن به سال ۲۰۲۱، فرش قرمز خود را تقریباً بدون ماسک برگزار کرد، گویی کووید ۱۹ یک خاطره دور است.

اعضای هیئت داوران این جشنواره از جمله چهره هایی بودند که شب قبل روی فرش قرمز حاضر شدند و عسگر فرهادی نیز از جمله آنها بود. ریاست هیئت داوران بر عهده وینسنت لیندون، بازیگر کهنه کار فرانسوی است که در فیلم تایتان جولیا دوکورنو، برنده نخل طلای سال گذشته بازی کرد.

همچنین پیامی از سوی رئیس جمهور اوکراین ارسال شد که به فیلم «دیکتاتور بزرگ» چارلی چاپلین اشاره کرد و از سینما خواست تا با جنگ مخالفت کند.

اگرچه تعداد کمی از ماسک استفاده می کردند، اما رعایت بهداشت ضروری بود و 20 دقیقه قبل از مراسم، فشار کم آب در توالت ها به قدری کم بود که شستن صحیح دست ها برای حاضران دشوار بود.

کاهش تعداد افرادی که ماسک می‌پوشند، علاوه بر فرش قرمز، تا زمان کنفرانس مطبوعاتی هیئت داوران به رستوران‌ها و اتاق‌های مطبوعات سرایت کرد و مقامات تاکید کردند که این موضوع با رویکرد کلی فرانسه برای گسترش بیماری همخوانی دارد. در همین حال، در لس آنجلس و نیویورک، تعداد پزشکان قانونی در حال افزایش است.

علیرغم حضور «تیک تاک» در جشنواره امسال، این جشنواره به قانون سختگیرانه خود مبنی بر ممنوعیت سلفی فرش قرمز پایبند است و اگر فردی بخواهد سریع سلفی بگیرد، با کارمندی مواجه می شود که لنز روی گوشی می گذارد.

در مراسم شب گذشته، نخل طلای افتخاری به فارست ویتاکر اهدا شد. این بازیگر آمریکایی پیش از این جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم «پرنده» ساخته کلینت ایستوود دریافت کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید