جفا به مشکلات و مطالبات خانواده های شهدای استان مرکزی باید مورد توجه همه دستگاه ها قرار گیرد/ کنگره شهدای استان مرکزی در بسیاری از بخش ها الگوهای موفقی ارائه کرد.


ساعت: 20:58
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1821032

کریمی گفت: اکثر جانبازان و شهدای دوران دفاع مقدس در استان در حال نزدیک شدن به دوران کهولت سن هستند و این قشر مشکلات زیادی دارند که باید با هم افزایی و مشارکت همه جانبه در مشکلات و مطالبات این عزیزان مرتفع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب ؛ محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله در جلسه ستاد یادواره و مقاومت استان های مرکزی با اشاره به وضعیت خانواده شهدا در استان و تاکید بر حل مشکلات این عزیزان گفت: سالمندان. در حال نزدیک شدن هستند و این قشر مشکلات زیادی دارند که باید با هم افزایی و مشارکت همه جانبه مشکلات و مطالبات این عزیزان برطرف شود.

وی افزود: مهم ترین موضوع این قشر توجه به سلامت، اشتغال فرزندان، مسکن بی خانمان ها، معیشت و تامین سفرهای زیارتی و تفریحی است.

کریمی گفت: در کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید در استان مرکزی، سفیران برای دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران تشکیل شدند. جلسات استانی باید حل شود و امروز این اقدام باید ادامه پیدا کند که حمایت همه جانبه استان را می طلبد.

وی تاکید کرد: محور کار در این راستا باید بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد و این نهاد سپاه ناحیه مرکزی محسوب می شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی تنها یک یا چند مراسم نبود و یک حرکت فرهنگی برای تبیین دفاع مقدس بود. که در سال 1372 تهیه شد تهیه شد و جلسه اصلی آن در سال 1377 تشکیل شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری بر تداوم کنگره شهدای استان تاکید کرده اند و انتظار می رود همه دستگاه های استانی که در کارگروه ها و کمیته های ستاد کنگره هستند کمک کنند تا راه ما را ادامه دهند.

کریمی با اشاره به اینکه ایجاد هم افزایی و انسجام یکی از دستاوردهای مهم کنگره استانی شهدا در چند سال اخیر است، گفت: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی، حرکت فرهنگی بزرگی در عرصه های مختلف زندگی شهدا به وجود آمده است. نگران این هستند که ایجاد شده اند و آماده ایفای نقش در عرصه های مختلف هستند.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تداوم کنگره استان مرکزی، این حرکت و اقدام ارزشمند را در خدمات مختلف، اجتماعی، فرهنگی، محرومیت زدایی، علمی و پژوهشی، هنری و تبلیغی، زیرساختی و مدنی متوقف نکرده ایم. ساخت و ساز ادامه دارد. “ادامه دارد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: تهیه فرهنگ لغت 23 جلدی شهدای استان و شمارش شهدا به 7100 شهید، عبور بیش از 3700 نفر در اردوگاه با اقلیم هفتگانه با محوریت امام شناسی، تهیه و چاپ بیشتر از کتب مربوط به مسائل انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، اندیشه مقام معظم رهبری و حفاظت مقدس از جمله اقداماتی است که به برکت کنگره شهدای استان مرکزی انجام شده و تمامی اقدامات با قوت ادامه خواهد داشت و کنگره شهدای استان مرکزی در بسیاری از عرصه ها الگوهای موفقی ارائه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی در کنگره امام خمینی (ره) و 6 هزار و 200 شهید به دلیل محبوبیت، جوانی و بهره برداری از ظرفیت در استان مقام اول را کسب کرد و امروز نیز مانند گذشته آمادگی دارد امسال در سایر بخش ها نقش آفرینی کند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید