جلب مشارکت فرهنگیان برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین

جلب مشارکت فرهنگیان برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین

کارگاه آموزشی «توانمندسازی مدیران مدارس کشور» با همکاری و حمایت معاونت متوسطه آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در روز چهارشنبه 26 بهمن 1401 از ساعت 8:30 الی 12 برگزار می شود.

احمدرضا دوراندیش قائم مقام دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این خصوص گفت: این کارگاه با هدف توانمندسازی مدیران مدارس کشور در دو بخش یکی با عنوان «مدیر مدرسه، پیشرو در تعلیم و تربیت» ارائه شده توسط آقای ر. محمود امانی تهرانی و دیگر «پژوهش نقش و کارکردهای مدرسه در تعلیم و تربیت نسل جدید» با ارائه دکتر سیما فردوسی کارشناس روانشناسی و عضو شورای عالی دانشگاه برگزار می شود. تحصیلات.

وی افزود: مدیران به عنوان پیشتازان آموزشی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزش در مدارس کشور دارند.

قائم مقام دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: وظیفه اصلی مدیر آموزش و پرورش تسهیل و بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری معلمان و دانش آموزان است، تحول بنیادین آموزش و پرورش را بشناسید.

دوراندیش افزود: کیفیت بخشی از مسائل آموزشی و تربیتی است و مشارکت معلمان، دانش آموزان، اولیاء آنها و سایر نهادهای ذینفع برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت دو اصل مهم و اساسی سند تحول بنیادین است.

وی در ادامه افزود: ارتقا و کیفیت فرآیندهای آموزشی یکی از رویکردهای آموزش و پرورش است و مدیران نیز باید با این رویکرد حرکت کنند و از همه فرصت ها استفاده کنند.

قائم مقام دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در خاتمه تاکید کرد: رسالت اصلی آموزش و پرورش تربیت افراد توانمند، موثر و تاثیرگذار در جامعه است که تحقق این رسالت تنها در سایه شناخت صحیح از ویژگی های انسانی است. دانش آموزان) و عاقلانه عمل کنند در مقابل این توابع بسیار دشوار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید