جلسات شورای عالی مسکن به صورت منظم / دو جلسه در ماه بود


ساعت: 12:50
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840576

وزیر راه و شهرسازی از تشکیل جلسات شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور هر دو هفته یکبار خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه بررسی روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در خصوص تخصیص زمین، معرفی و آغاز عملیات اجرایی به ریاست رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و معاونان «مسکن و مسکن» برگزار شد. ساخت و ساز، معماری و شهرسازی. سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهری جدید، شرکت بازآفرینی شهری ایران، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیران راه و شهرسازی استان در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

قاسمی با تاکید بر نقش استانداران در تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن، از تشکیل جلسات شورای عالی مسکن هر دو هفته یک بار به ریاست رئیس جمهور خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری 3 میلیون و 200 هزار تومان است که عمده آن تامین شده و مابقی باید توسط سایر دستگاه ها و ارگان ها تامین شود. جلسه بعدی شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور، استانداران روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در حوزه تامین زمین، شناسایی نامزدهای ثبت نام و معرفی و آغاز عملیات اجرایی واحدهای پروژه را ارائه می کنند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری بر عهده استانداران و مسئولان استانی است، گفت: امروز زمینه ساز اجرای بهینه طرح ملی مسکن است. تحویل زمین در دست اقدام است. روند اجرای طرح های نهضت ملی مسکن باید تسریع شود و در این زمینه استانداران، فرمانداران کل راه و شهرسازی استان ها اهتمام لازم را داشته باشند.

قاسمی افزود: عملیات دستگاه های اجرایی به ویژه در استان هایی که زمین اعطا می شود باید روند مناسب تری داشته باشد تا دولت به رقم وعده داده شده برای تولید مسکن برسد.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: مقرر شد به هر یک از استان هایی که در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن پیشرفت خوبی داشته اند اعتبارات بودجه ای اختصاص یابد تا کار با سرعت بیشتری انجام شود.

قاسمی در خصوص شیوه های اجرای طرح ملی مسکن گفت: ساخت گروهی و خودمالکی یکی از روش های مناسبی است که مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی است و این روش به ویژه در در اکثر استان‌ها و شهرستان‌ها، هفته گذشته شاهد سفری به آذربایجان غربی بودیم.

وی افزود: مشارکت با پیمانکاران در اجرای طرح ملی مسکن از دیگر روش های مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی است که استان ها و بخشداران باید در این امر اهتمام داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از این نظر در استان هایی که زمین داریم باید با پیمانکاران برای تسریع در ساخت و اجرای طرح ملی مسکن همکاری کنیم.

قاسمی افزود: ساخت و ساز مسکن در کشور با حکم ریاست جمهوری و با نظارت دولت ادامه خواهد یافت و با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن هدف اصلی دولت سیزدهم در حوزه مسکن است، همه دست اندرکاران باید تلاش کنند تا کاربرد بهینه آن.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید