جلسه مخفیانه بیلدربرگ غرب به دنبال جنگ بیشتر است


ساعت: 20:59
تاریخ انتشار: 1401/03/15
کد خبر: 1843799

با توجه به اینکه شصت و هشتمین اجلاس محرمانه اجلاس امنیت نظامی بیلدربرگ در واشنگتن و اوکراین در مرکز این نشست قرار دارد، گمان می رود که غرب در ماه های آینده در حال برنامه ریزی برای جنگ باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شصت و هشتمین اجلاس بیلدر فراماسونری از 2 تا 5 ژوئن (12 تا 15 ژوئن) در واشنگتن دی سی با حضور 120 چهره برجسته از 21 کشور جهان که بسیاری از آنها کاربران و خبرنگاران فضای مجازی هستند برگزار می شود. تحت تدابیر شدید امنیتی

بر اساس گزارش این نشست، گروهی متنوع از رهبران سیاسی و کارشناسان صنعت، دارایی، دانشگاه، کارگران و رسانه‌ها دعوت شدند که به گفته گاردین بریتانیا، ترکیب امسال آنها امن‌تر و نظامی‌تر است.

به گفته وب سایت بیلدربرگ، موضوعات کلیدی در نشست امسال بیلدربرگ شامل اصلاحات ژئوپلیتیک، چالش های ناتو، چین، بازآرایی هند و اقیانوس آرام، رقابت فنی چین و آمریکا، روسیه، تداوم دولت و اقتصادی و اختلال در سیستم مالی جهانی، اطلاعات نادرست و انرژی است. ثبات، سلامت پس از اپیدمی، تکه تکه شدن جوامع دموکراتیک، جهانی شدن و اوکراین.

اجلاس بیلدربرگ که در سال 1954 تأسیس شد، یک کنفرانس سالانه است که برای تقویت گفتگو بین اروپا و آمریکای شمالی طراحی شده است و سالانه از 120 تا 140 رهبر سیاسی و متخصص در زمینه های مختلف دعوت می کند.

پیش از این، در سال 2009، آخرین نشست بیلدربرگ در مونترو سوئیس بود و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، اگرچه دعوت نشده بود، اما در آن شرکت کرد و سخنرانی کرد.

علاوه بر پمپئو، جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، از دیگر مقامات ارشد آمریکایی در این مراسم بود.

نشست بیلدربرگ از سال 1998 به مدت دو سال به دلیل شیوع بیماری عروق کرونر قلب به حالت تعلیق درآمد.

بر اساس این گزارش، حدود دو سوم شرکت کنندگان از اروپا و بقیه از آمریکای شمالی هستند. حدود یک چهارم حوزه های سیاسی و حکومتی و بقیه از حوزه های دیگری هستند که در این جلسه حضور دارند.

اجلاس بیلدبرگ در واقع یک مجمع برای بحث در مورد مهمترین موضوعات روز است و این جلسات بر اساس قانون چتم هاوس برگزار می شود که بیان می کند شرکت کنندگان در استفاده از اطلاعاتی که دریافت می کنند آزادند، اما هویت و وابستگی سخنرانان و همه افراد آزاد است. شرکت کننده آشکار می شود. امکان پذیر نیست.

با توجه به محرمانه بودن جلسه بیلدربرگ، شرکت کنندگان به عنوان افراد و بدون هیچ عنوان رسمی در جلسه شرکت می کنند و بنابراین به کنوانسیون های استخدامی یا مواضع از پیش توافق شده خود متعهد نیستند. به این ترتیب، آنها می توانند برای گوش دادن، تأمل و جمع آوری بینش وقت بگذارند. نه دستور کار دقیقی وجود دارد، نه قطعنامه ای پیشنهاد می شود، نه رای گیری می شود و نه اعلامیه سیاسی صادر می شود.

مکس بلومنتال، روزنامه نگار و کارگردان آمریکایی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «سعی کردم وارد هتل ماندارین اورینتال دی سی، محل محرمانه نشست بیلدربرگ شوم. ویلیام برنز، رئیس سیا و رهبران شورای امنیت ملی (جیک) سالیوان و کمپبل، مدیر عامل بوریس فایزر، پیتر تیل، کیسینجر و نخبگان رسانه ای آنجا هستند تا درباره اوکراین و اقتصاد جهانی صحبت کنند. “(جلسه) کاملا محرمانه است.”

جاش فریدمن، خبرنگار آمریکایی نوشت: «مارک روته، نخست وزیر هلند، که چندین بار به بیلدربرگ رفته است، بازگشته و به همراه وزیر امور خارجه خود، ووپکه هوکسترا، در منطقه کلمبیا حضور دارد.

او همچنین درباره محیط امنیتی اطراف محل ملاقات بیلدربرگ نوشت: «بعد از ورود خبرنگاران هنگام فیلمبرداری، نرده ها در مقابل هتل ماندارین اورینتال قرار دارند.

در سال 1398، جاش فریدمن گفت که در یک جلسه در بیلدربرگ به دلیل عکاسی از مهمانان کنفرانس دستگیر شده است.

در سال‌های اولیه اجلاس بیلدبرگ، در پایان هر نشست یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌شد، اما این جلسات بعداً به تعویق افتاد و سخنگوی کنفرانس گفت تصمیمی برای برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی دیگر و اظهار نظر نهایی اتخاذ نشده است.

گاردین بریتانیا درباره اجلاس امسال نوشت که پس از دو سال وقفه به دلیل اپیدمی تاج، اجلاس جهانی نخبگان در یک هتل امنیتی در واشنگتن دی سی، امنیت ملی آمریکا دوباره شروع می شود. دو نخست وزیر اروپایی، میلیاردرهای فناوری و هنر کیسینجر نیز حضور دارند.

گاردین ادامه داد که در وقفه دو ساله از نشست بیلدربرگ، تغییراتی در نظم جهانی غرب رخ داد.

این روزنامه بریتانیایی می نویسد: در سال 2019، آخرین باری که این اجلاس در بیلدربرگ برگزار شد، کنفرانسی با موضوعات خوش بینانه «نظم استراتژیک باثبات» و «پس از آن چه بر سر اروپا خواهد آمد؟» برگزار شد. شروع شده اما امسال از دستور کار جلسه بوی هرج و مرج و بحران می دهد. در راس دستور کار، مزخرفات وحشتناک “اصلاحات جهانی” و به دنبال آن “چالش های ناتو” است که بزرگترین آنها اوکراین است.

بر اساس این گزارش، کنفرانس امسال در واشنگتن قطعا شورای عالی نظامی به ریاست کهنه سرباز بیلدربرگ ینس استولتنبرگ است. اوکسانا مارکاروف، سفیر اوکراین در ایالات متحده و مدیر عامل شرکت دولتی نفت و گاز اوکراین، در هتل مجلل ماندارین اورینتال به او پیوست.

به گزارش گاردین، کارشناسان روسی و اوکراینی نیز در نشست امسال بیلدربرگ حضور دارند و اتاق کنفرانس مجهز به صفحه نمایش ویدئویی است تا مردم بتوانند به صورت مجازی در این نشست شرکت کنند و احتمالا ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین یکی از آنها خواهد بود. تنها چند روز قبل از این دیدار، زلنسکی با الکس کارپ، یک مامور اطلاعاتی آمریکایی، و بیلدربرگ، که شرکت تحلیلی پالنتر را اداره می کند، ملاقات کرد.

بر اساس این گزارش، لیست شرکت کنندگان در نشست بیلدربرگ امسال مملو از مشاوران نظامی است که رئیس سابق ستاد مشترک ارتش نیز در میان آنها حضور دارد.

ویلیام برنز، مدیر سیا، یکی از اعضای کلیدی کنفرانس بیلدربرگ بود و تنها چند ماه قبل از روی کار آمدن جو بایدن، به عضویت کمیته راهبری بیلدربرگ انتخاب شد و پس از آن با احتیاط از سمت خود استعفا داد.

برخی از کاربران فضای مجازی نسبت به محرمانه بودن نشست بیلدربرگ اعتراض کردند و یکی از خبرنگاران ویدئویی را در توییتر منتشر کرد و گفت که نخبگان رسانه ای برای گفتگو در مورد اوکراین و اقتصاد جهان گرد هم آمده اند که به صورت کاملا محرمانه برگزار شد. شرکت کنندگان و مقامات امنیتی بیلدربرگ اجازه ندارند با رسانه ها صحبت کنند.

نکات مهم کنفرانس شامل پل آکلیتنر رئیس دویچه بانک، والی ادیمو معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده، خوزه مانوئل آلبارز وزیر امور خارجه اسپانیا، آیدا اوچن نماینده دانمارک، دبیر کل یونسکو ددر آزوله، جیمز بیکر، مدیر ارزیابی شبکه، آلبرت بورلا، مدیر عامل فایزر، ویلیام برنز، مدیر سیا، کرت کمپبل، هماهنگ کننده امنیت ملی کاخ سفید برای کاخ سفید. مدیر آژانس امنیت سایبری و زیرساخت ایالات متحده، برنارد امی، مدیر کل وزارت نیروهای مسلح فرانسه، کریستی فریلند، معاون نخست وزیر کانادا، بن هاجز، فرمانده نظامی ایالات متحده در اروپا.

لیست کامل اعضای شرکت کننده در کنفرانس امسال بیلدربرگ را می توانید در اینجا بیابید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید