جمهوری اسلامی: سه جزیره ایرانی در خلیج فارس را سریع به مراکز گردشگری تبدیل کنید/ ایرانی ها به جای رفتن به دبی و ترکیه به این جزایر بروند.

جمهوری اسلامی: سه جزیره ایرانی در خلیج فارس را سریع به مراکز گردشگری تبدیل کنید/ ایرانی ها به جای رفتن به دبی و ترکیه به این جزایر بروند.

جمهوری اسلامی در سرمقاله خود به مواضع اخیر چین و کشورهای عربی در قبال جزایر ایرانی در خلیج فارس پرداخته است.

در این مقاله آمده است: سفر رئیس جمهور چین به عربستان سعودی و همراهی وی با مواضع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در همه زمینه ها علیه جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر اهمیت این سه کشور را مطرح کرده است. جزایر ایرانی در خلیج فارس و موضوع تمامیت ارضی ایران در افکار عمومی کردها.صرف نظر از تحلیل و چرایی رفتار زشت دولت چین با ایران، باید بررسی کرد که چه می توان با دولت امارات کرد. با مشکل دائمی جزایر ایرانی؟

تنگه هرمز را ببندید و کشتی ها را بگیرید

خوب به نظر می رسد که دولت جمهوری اسلامی دو اقدام اساسی برای حفاظت از این جزایر را در دستور کار دائمی خود قرار دهد. یکی از اقدامات سیاستی این است که وزارت امور خارجه موظف شود قبل از سفر مقامات کشورهای مختلف منطقه خاورمیانه درباره حساسیت ایران در خصوص حفظ تمامیت ارضی خود به همه آنها توضیح دهد و به آنها هشدار دهد که مراقب باشند. در دام نقشه های کشورها نیفتید اعراب خلیج فارس علیه ایران نیفتند.

به کشورهای مختلف باید یادآور شد که یکی از دلایلی که صدام حسین برای آغاز جنگ با ایران اعلام کرد، فشار نظامی بر ایران بود تا این سه جزیره مهم به اعراب واگذار شود. اما جمهوری اسلامی ایران با مقاومت 8 ساله در برابر تجاوزات ارتش بعث با حمایت همان کشورهای عربی علیه صدام، قادسیه صدام حسین را شکست داد.

دوم اینکه ایران در حال برنامه ریزی برای تبدیل هرچه سریعتر این سه جزیره به سه قطب گردشگری، تفریحی و اقتصادی است. برای این منظور سه شهر بزرگ فردوسی، حافظ و سعدی را با ساخت حداقل پنجاه برج بلند بالای صد طبقه در این سه جزیره قرار دهید تا با سرمایه گذاری همه ایران دوستان این سه جزیره به سه جزیره تبدیل شوند. قطب ها به ورزش دریایی، گردشگری و تفریح ​​در منطقه خلیج میانه تبدیل شده است.

در صورت انجام چنین کاری می توان انتظار داشت که حدود صد هزار ایرانی و گردشگر شبانه روز در این جزایر مستقر شوند و ایرانی ها به جای رفتن به دبی و ترکیه برای سرمایه گذاری و تفریح ​​به این جزایر بروند. سپس با رفت و آمد گردشگران شبانه روزی به این جزایر طبیعتا چشم طمع خارجی ها از آنها دور خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید