جمهوری اسلامی گسترش «علم» را اساس پیشرفت خود می داند.


ساعت: 17:17
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881205

وزیر علوم در اختتامیه جشنواره بین المللی فارابی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در جامعه ای که آگاه است، پذیرش دانش یک اصل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز صبح در سالن اجلاس سران.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی چند موضوع را مطرح کرد و گفت: تولید علم موجب نوآوری و خلاقیت می شود و ارتقای علم و فرهنگ موجب دانش عمومی می شود. جامعه ای دانا و معرفت در آن یک اصل است. مصرف علم به تولید فناوری و رفاه اجتماعی، قدرت و ثروت، امنیت و آسایش می انجامد.

وی افزود: دیپلماسی علمی به هم افزایی منجر می شود. تفاوت علم و فناوری در این است که علم مالکیت به حساب نمی آید و دانشمندان در سراسر جهان دستاوردهای علمی خود را در قالب مقاله منتشر می کنند.علم عنکبوتی تأثیر کمی دارد. انسان در صورتی متفکر محسوب می شود که نتایج تفکر او تا حد امکان منتشر شود.

زلفی گل با بیان اینکه ذخایر دانش بشری در دسترس همگان است، اظهار داشت: در هنر ملکیت مهم و ارزش خرید و فروش دارد. کشوری که فناوری را در نظر می گیرد دست برتر را دارد. سوال اینکه علم بهتر است یا تکنولوژی اشتباه است، این دو لازم است. از طریق علم، نوآوری رشد می کند.

وزیر علوم تاکید کرد: جمهوری اسلامی علم را مبنای پیشرفت خود می داند، وزارت علوم در دولت سیزدهم پنج اولویت را تعیین کرده و از ظرفیت دانشگاه ها برای تغییر اولویت ها استفاده می کند.

وی درباره 5 اولویت علم گفت: این اولویت ها شامل اقتدار و دیپلماسی علم، فناوری، نوآوری، آموزش، پژوهش علمی هدفمند، فرهنگ نوآوری و نوآوری فرهنگی، دانشجوی فناور، مبتکر و مبتکر و تولید خدمات، ثروت و سرمایه از دانش.E.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید