جنگ های اخیر تغییرات سریعی را در روابط امنیتی و سیاسی نشان داده است


ساعت: 10:01
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1917963

مشاور فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به جنگ های رخ داده در منطقه به ویژه جنگ اوکراین و جنگ ارمنستان و آذربایجان گفت: درگیری های اخیر نشان از تغییرات سریع در روابط امنیتی و سیاسی کشور دارد. یک ناحیه.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر خاتمی مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش از سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی هوایی ارتش بازدید و از دستاوردها و نوآوری های دفاعی این نیرو بازدید کرد.

امیر خاتمی در دیدار فرماندهان، مدیران، متخصصان و کارشناسان سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار داشت: از آنجایی که فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای بر اهمیت پدافند هوایی، پدافند تاکید کردند. خط مقدم دفاع است

مشاور نظامی فرماندهی معظم کل قوا افزود: جمهوری اسلامی ایران با موقعیت ژئوپلیتیک، ژئواستراتژیک، ذخایر انرژی، دسترسی و تسلط بر خلیج فارس و دریای ایران به عنوان یکی از بازیگران مهم منطقه است. عمان همواره با تهدیدات گوناگون و واقعی روبرو بوده است و ماموریت نیروی پدافند هوایی از نظر ایجاد امنیت برای این کشور بسیار حائز اهمیت است.

امیر خاتمی با تحلیل درگیری ها، درگیری ها و جنگ های رخ داده در منطقه به ویژه حمله آمریکا به افغانستان و عراق، جنگ اوکراین، یمن و جنگ ارمنستان و آذربایجان گفت: درگیری ها و درگیری های اخیر نشان دهنده تغییرات سریع در امنیت است. و روابط سیاسی منطقه و از همه مهمتر نشان دهنده تأثیر شگرف سرعت توسعه و تحولات فناوری بر شیوه های جنگ و عملیات نظامی و پیروزی ها و شکست ها است.

قدردانی از فعالیت علمی و جهادی، تلاش ها و اقدامات متخصصان سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی پدافند هوایی برای ایجاد خوداتکایی و پایان وابستگی به نظام سلطه در تولید، طراحی و ساخت پدافند ، سامانه های راداری و الکترونیکی وی تصریح کرد: با در دسترس بودن نیروی انسانی شاهد ظهور عقلانیت، هوشمندی و احساس مسئولیت و کار جهادی و انقلابی در بین افراد نخبه، دانشمند و متعهد در نیروی پدافند هوایی هستیم.

امیر خاتمی حمایت های خردمندانه و راهبردی فرماندهی معظم کل قوا، هیات رئیسه ارتش و فرماندهی نیروی پدافند هوایی را سرمایه ارزشمندی برای رشد و پیشرفت در عرصه خودکفایی در تحقیقات علمی و ورود می داند. حوزه های نوآورانه در نیروی پدافند هوایی و خاطرنشان کرد: در این بازدید شاهد دستیابی به فناوری های پیشرفته و جدید در حوزه پدافند هوایی در سطح کشورهای پیشرفته دنیا برای رفع تهدیدات ملی بودیم.

امیر خاتمی در تشریح مسئولیت پدافند هوایی کشور، استفاده از تمامی ظرفیت های ملی اعم از دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و صنایع دفاعی را ضروری و مهم دانست و با تبیین راهبرد «اقتصاد دفاعی» و «دفاع اقتصادی»، ارتش جمهوری اسلامی ایران با درک درست از واقعیت اقتصادی کشور و به ویژه محدودیت های بودجه ای و تحریم های ظالمانه توانسته است از محصولات محافظت و ارزانی داشته باشد و موضوعاتی مانند تحقیقات، تحقیقات سیاست صنعتی، هزینه های نظامی و نیروی انسانی به سطح فوق العاده ای از اقتدار و بازدارندگی ملی

دیدگاهتان را بنویسید