جوانان مرکز ثقل، بدنه نشاط و آینده سازان هر جامعه هستند

ساعت: 22:57
تاریخ انتشار: 29/10/1401
کد خبر: 1923344

دکتر سجادی در دیدار با وزیر جوانان نیکاراگوئه:

وزیر ورزش و جوانان کشورمان در دیدار با وزیر جوانان نیکاراگوئه با بیان اینکه در دنیای امروز تفکر جوانان مومن و جوان مددکار حاکم است، گفت: معتقدیم مرکز ثقل، بدن نشاط و آینده سازان هر جامعه جوانان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، لوسین گوارا آگوئرو وزیر جوانان نیکاراگوئه به همراه اوسک لنین براوو سفیر نیکاراگوئه در ایران با دکتر سید حمید سجادی وزیر ورزش و ورزش دیدار و گفتگو کردند. جوانان کشورمان در بازدید از وزارت ورزش و جوانان.

دکتر سیدحمید سجادی ضمن خیرمقدم به میهمانان گفت: امیدوارم این دیدار صفحه جدیدی در روابط دو کشور در حوزه ورزش و جوانان باز کند.

دکتر سجادی با بیان اینکه در دنیای امروز تفکر جوانان مؤمن و کمک به جوانان حاکم است، گفت: معتقدیم مرکز ثقل، بدنه نشاط و آینده ساز هر جامعه جوانان هستند.

وی ادامه داد: معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان ایران مسائل جوانان را در چهار قسمت اصلی دنبال می کند.

دکتر سجادی افزود: در بخش NGO ها حدود 4200 تشکل فعال جوانان داریم و علاوه بر آن بیش از 40 هزار تشکل و گروه مردمی در کشور داریم که با بلایای طبیعی مانند سیل در حوزه های مختلف ساختمانی و عمرانی و زلزله مقابله می کنند. و آتش سوزی ها، این گروه ها بسیار فعال هستند و به مردم کمک می کنند.

وی تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان ایران به عنوان یک ستاد مرکزی که به مسائل جوانان رسیدگی می کند، فعالیت می کند، به عنوان مثال وام ازدواج و وام کار را از نهادهای مسئول پیگیری می کنیم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: رئیس جمهور شورایی به نام شورای عالی جوانان به ریاست خود تشکیل داده است و بسیاری از وزرا و مسئولان کشور در این شورا عضویت دارند و وظایفی دارند که همه به رئیس جمهور گزارش می دهند. .

وی با اشاره به حوزه ازدواج گفت: برنامه های متعددی برای ایجاد خانواده و برگزاری جشنواره های زیادی برای ترویج ازدواج داریم همچنین در زمینه تربیت سرباز نیز با همکاری سایر نهادها دوره های آموزشی برگزار می کنیم و سعی می کنیم به جوانان کمک کنیم. در خدمت سربازی ، مهارت های زندگی و مهارت های کسب و کار را بیاموزید. همه اینها بخشی از فعالیت های جوانان ماست.

دكتر سجادي با بيان اينكه ما به عنوان يك سازمان پيگير و مطالبه گر در حوزه هاي مختلف نيازهاي جوانان فعاليت مي كنيم، اظهار داشت: نيازهاي جوانان آنقدر براي ما مهم است كه دوره هاي قبل، حين و بعد از ازدواج و با كمك مشاوره ازدواج برگزار مي كنيم. مرکز و خانواده 460 به جوانان و مردم توصیه می کند. همچنین برای مسائل ازدواج، خانواده و تولد قانونی به نام قانون جوانان داریم که همه نهادهای کشور در آن دخیل هستند.

وی در خصوص حوزه ورزش نیز به مدال های کسب شده توسط بانوان ایرانی اشاره کرد و گفت: در حوزه ورزش بانوان در یک سال و نیم اخیر موفقیت های زیادی داشته ایم به طوری که تعداد مدال های کسب شده توسط دختران ایرانی در حد است. با نزدیک شدن به مردان و افزایش هفتاد درصدی مدال های کسب شده توسط زنان.

وی ادامه داد: با فعالیت های مناسب معاونت امور بانوان، بانوان کشورمان مقام های بین المللی زیادی را به خود اختصاص داده اند و همچنین به عنوان داوران خوب برای داوری در بخش های خارجی و مسابقات بین المللی آموزش دیده اند، همچنین 33 فدراسیون در ورزش بانوان فعال شده اند، خوب است. هیجان در ورزش زنان شروع می شود.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: با افتخار می گویم که بانوان ورزشکار ایرانی با حجاب اسلامی وارد عرصه ورزش می شوند و حجاب در تمامی رشته های ورزشی استاندارد است.

وزیر ورزش و جوانان کشورمان همچنین به محصولات ورزشی داخلی ایران اشاره کرد و گفت: محصولات ورزشی بسیار خوبی داریم چند روز پیش دستیار آقای پوتین مهمان ما بودند و از صادرات محصولات ما به روسیه استقبال کردند و تولید مشترک این کشور را ارائه کردند. بین ایران و ایران اتفاق افتاد. و نیکاراگوئه می تواند در دست جوانان باشد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با قدردانی از مسئولان سیاسی نیکاراگوئه در مقابل فشارهای غرب گفت: دو کشور ایران و نیکاراگوئه سابقه انقلابی خوب و همزمان دارند. یک سری اقدامات ضدایرانی در خارج از کشور نیز به لطف موضع نیکاراگوئه در این زمینه انجام شد. همچنین کشور نیکاراگوئه با سیاست های زورگویی به ویژه علیه ایالات متحده آمریکا خوب عمل کرده است که قابل تقدیر است و امیدواریم این تعاملات سیاسی قوی تر و تداوم یابد.

دکتر سجادی با بیان اینکه میزبان خوبی برای جوانان نیکاراگوئه در حوزه ورزش خواهیم بود، گفت: امیدوارم در جلسه آینده با حضور هم وزیر ورزش و هم شما به عنوان وزیر جوانان نیکاراگوئه، ما می توانیم برای همکاری بیشتر به توافق برسیم.

وی در پایان گفت: هر دو کشور انگیزه خوبی برای همکاری دارند و مطمئنم اگر جوانان ما با یکدیگر آشنا شوند می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید