جوشش چشمه های بهشتی در چایپاره


ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818626

روستای کورول در 18 کیلومتری جنوب غربی شهرستان چایپاره در استان آذربایجان غربی قرار دارد که چشمه های آب معدنی آن هر گردشگری را شگفت زده می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ؛ شهرستان چایپاره دارای آثار باستانی و جاذبه های گردشگری فراوانی از جمله چشمه های آسمانی روستای کورویل است.

روستای کورول در 18 کیلومتری جنوب غربی چایپاره در استان آذربایجان غربی قرار دارد و دارای چشمه های آب معدنی بسیار زیبایی است که از سه نقطه در فاصله حدود 70 متری از یکدیگر بیرون می آید و آب یکی از آنها با فشار و حجم بیشتری خارج می شود. که به شکل آبفشان در می آید.

آب این چشمه آبشاری زیبا در دوردست ایجاد می کند که به رودخانه آغچای می ریزد و در مسیر این آبشار پدیده ای طبیعی استالاگمیت در رنگ های قرمز، زرد و سبز ایجاد می کند که مکانی زیبا برای تفریح ​​و طبیعت گردان است. راه رفتن.

چشمه های گوگردی معمولاً از آب چشمه استشمام می شوند، زیرا این چشمه ها طعم تند و بی مزه و دمای نسبتاً گرمی دارند و به دلیل ترکیبات آهنی و گوگردی خود، رنگ های قرمز، سبز و آبی را در رسوبات تازه تشکیل شده بر جای می گذارند.

آب معدنی کورول را به دلیل زیبایی طبیعی می توان بوم گردی منطقه نامید، گفتنی است مردم روستاهای اطراف معمولاً در فصول بهار، تابستان و پاییز برای استحمام و درمان بیماری های پوستی و روماتیسمی به این چشمه مراجعه می کنند.

در مجاورت این چشمه های بهشتی وجود دو پل بسیار زیبا و دیدنی بر روی رودخانه آغچای زیبایی این منطقه را تکمیل می کرد که این دو پل بسیار زیبا و طبیعی بر اثر انحلال و تخریب تدریجی سنگ های آهکی در آب رودخانه ایجاد شدند.پلکانی ، که در صورت شناخته شدن می تواند صدها گردشگر را جذب کند.

این پل ها در دامنه کوه بسطام به ارتفاع 18 متر، عرض 16 متر و طول 37 متر نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. انگار آب از زمین فوران می کند. جریان آب در دره و مکان های زیبای آن یکی از ویژگی های ممتاز این طبیعت بکر است که روح انسان را شاداب می کند.

اگر این پل ها توسط انسان ساخته می شد، می توانست میلیون ها وام و چندین ماه طول بکشد و منطقه کورول با دامنه های سبز، کوه های سر به فلک کشیده و لاله های قرمز و گل های وحشی طبیعت خاصی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید