جو آرام در مرز خسروی/ غبارروبی در مرزهای منتهی به عراق از امروز


ساعت: 09:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897019

وضعیت مرز خسروی به روال عادی بازگشته و تردد زائران روان و بدون مشکل انجام می شود و مشکلات زائران خارجی که از مرز شلمچه تردد می کنند نیز برطرف شده است و امروز به دلیل وزش باد شدید ، در مرزهای منتهی به عراق یک فاجعه رخ می دهد ما گرد و غبار هستیم.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ تنها 4 روز دیگر به راهپیمایی اربعین حسینی باقی مانده است و مسئولان کشورمان همچنان در تلاش برای برنامه ریزی مناسب راهپیمایی اربعین حسینی امسال هستند. پیاده روی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین (ع) آغاز و به حرم عبدالعظیم حسنی ختم می شود.

فضای آرام در مرز خسروی

محمد حیدری سرپرست فرمانداری قصرشیرین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در خصوص وضعیت تردد زائران حسینی در مرز خسروی گفت: وضعیت مرز عادی شده و تردد زائران روان و بدون مشکل است. هر گونه مشکل

به گفته وی، هیچ مشکلی برای تردد زائران از مرز خسروی وجود ندارد و در حال حاضر کار خدمات رسانی به زائران حسینی در تمامی ادارات به خوبی در حال انجام است و همه نیروها با تمام توان، ظرفیت و امکانات برای خدمت رسانی به زائران حسینی تلاش می کنند. زائران



خروج یک میلیون و 100 هزار زائر از ابتدای اربعین تا کنون

صادق خلیلیان استاندار خوزستان از خروج یک میلیون و 100 هزار زائر از ابتدای اربعین تاکنون خبر داد و گفت: بیش از 75 درصد تردد در مرز شلمچه صورت گرفته است. 420 هزار زائر از دو مرز به کشور بازگشتند.

خلیلیان درباره تردد اتباع خارجی از مرز شلمچه نیز گفت: خوشبختانه با هماهنگی های انجام شده با مسئولان عراقی مشکل تردد و خروج اتباع خارجی که در ایران حضور داشتند برطرف شد تا شاهد تردد ایمن باشند.



ارائه خدمات به بیش از 41000 نفر در مرز شلمچه

سید نادر نقیبی دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان در خصوص خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: از ابتدای ایام اربعین تاکنون 312 بیمار با آمبولانس 115 برای ادامه درمان به بیمارستان های آبادان و خرمشهر اعزام شده اند. و بیش از 41 هزار و 100 نفر تحت درمان قرار گرفتند

به گفته وی، بیشتر بیماران در مرز شلمچه گرمازده با علائم ضعف و بی حالی بودند. متأسفانه در این مدت به 84 مورد حادثه رانندگی رسیدگی شد.



رفت و آمد بازدیدکنندگان به مرزهای عراق روان است

سید مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین در خصوص تردد زائران از مرزهای کشورمان به عراق گفت: در حال حاضر شاهد تردد زائران از حسینی به سمت مرزهای عراق هستیم. تعدادی از زائران نیز بنا به توصیه ستاد اربعین قصد بازگشت به کشورمان را دارند.

به گفته رئیس ستاد اربعین، بر اساس آخرین گزارش های دریافتی از داخل عراق در چندین نوبت، مشکل خاصی نه در نجف، نه در کربلا و نه در جاده نجف به کربلا وجود ندارد. در واقع باید گفت که نه در مرزهای عراق و نه در آن سوی مرز مشکلی وجود ندارد و امسال شاهد حماسه بزرگ اربعین حسینی (ع) خواهیم بود.

وی افزود: مرزهای تمرچین و باشماق مرزهای بسیار خوبی با ظرفیت مناسب هستند. به عنوان مثال مرز تمرچین با شرایط بسیار خوب روزانه بالغ بر 50 هزار نفر ظرفیت دارد و همه اقوام می توانند از این مرزها عبور کنند.



از امروز گرد و غبار در مرزهای منتهی به عراق در حال افزایش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی امروز به دلیل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، در آذربایجان غربی (مرز تمرچین)، آذربایجان شرقی، اردبیل، خوزستان (مرز شلمچه و چذابه)، ایلام، کردستان (باشمک) و کرمانشاه (خسروی) مرز). هشدار زرد وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید