حادثه هفتم تایر برداشتن نقاب از چهره منافقین/ لزوم ترمیم ساختار معیوب نظام بانکی و مالی کشور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهروحی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد با اشاره به کاهش جمعیت گفت: با توجه به کاهش جمعیت نیازمند اقداماتی هستیم تا درصد جمعیتی منفی نداشته باشیم. آینده اگر ادامه پیدا کند جمعیت سالمندان افزایش می یابد و قدرت کاهش می یابد و مهمتر از همه ضریب امنیت کاهش می یابد.

وی افزود: ایران کشوری با تمدن و فرهنگ کهن است که منابع غنی و در طول تاریخ مورد توجه بوده است و این امر مستلزم این است که مردان وفادار و انقلابی دیگران را برای کشور ما نخواهند. در همین راستا مجلس شورای اسلامی و دولت مصوباتی را اتخاذ کردند و به عنوان مشوق اعلام کردند که برای افزایش باروری باید بی عیب و نقص و با دقت اجرا شود و دوستداران این آب و خاک نیز به همان اندازه و برای تکریم عمل کنند. خانواده های پرجمعیت و بستری برای تجلیل و افزایش عظمت اسلام و مسلمین فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: ایمان و هفته اقتدار، مناسبت شهدای هفت تیر و شهادت دکتر بهشتی است که شهدای این حادثه مخلص، زیرک و بودند. آگاهانی که در راه ارزشهای اسلامی جان باختند.

وی بیان کرد: شهید حجت الاسلام رحیمی از همان ویژگی هایی که با آن شجاعت و اراده داشت بسیار بود و این شهید عمر خود را در راه اسلام و انقلاب سپری کرد. خیلی طول کشید، اما دخالتی نکرد و تقوای الهی به آنها بصیرت داده بود تا شما را از برخی رویدادهای سیاسی و اجتماعی قبل از وقوع آنها در جریان قرار دهند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر در 14 تیرماه افزود: برنامه هایی که باعث افزایش کمی و کیفی آنها می شود و هر ساله شاهد کاهش معتادین هستیم.

وی با اشاره به سالروز رحلت امام جواد(ع) گفت: امام جواد(ع) در سن هشت سالگی به امامت رسید و با توطئه دشمن به شهادت رسید تا شیعیان را علیه فرقه های انحرافی هدایت کند و شاگردان زیادی تربیت کند و منصوب کند. نمایندگان شهرهای دور . . ، از ویژگی های این امام بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: امام جواد(ع) امامی است که روزگاری به گونه ای با کفر مبارزه کرد که دشمن طاقت نیاورد و در سن 25 سالگی به شهادت رسید. منافقین بدترین انسانهای روی زمین هستند زمین جنایتکاران و منفورترین مردمی هستند که امروز برای مردم ایران ترحم می کنند، همانطور که منافقان آن زمان برای آنها ترحم می کنند و منافقین هرگز به دنبال خدمت به مردم نیستند.


لزوم ترمیم ساختار معیوب نظام بانکی و مالی کشور

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: دعای صحیف سجادی تماماً برای خداشناسی است و نشان از مغفرت، رحمت و صبر خداوند دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود خداوند متعال ازلی است، افزود: برای رسیدن به کمال الهی باید معارف الهی را همواره مرور و به آن عمل کنیم. بهترین راه برای تربیت، مهربانی است.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه ما هر چقدر بنده باشیم به ما مأموریت می دهند، گفت: غضب و غضب بر عقل و ایمان غالب است چرا که نور عقل با پیروی از هوای نفس به دست می آید. در این رابطه باید امیال روح را کنترل کنیم.

وی گفت: یکی از نشانه های انسان حسود این است که متکبر است و پشت سر دیگران پنهان می شود و خصوصیات برادر مؤمن خود را انکار می کند و ریاکارانه از این شخص چاپلوسی می کند.

طهماسبی با اشاره به تبیین دیپلماسی اقتصادی گفت: اولین قدم دولت سیزدهم با اینکه دیپلماسی را خوب می شناسد، ورود به حوزه تاکتیکی است.

امام جمعه کوهدشت گفت: دولت سیزدهم خدمات بزرگی در حوزه تاجداری و واکسیناسیون ملی انجام داده است.

وی گفت: 15 تا 20 درصد تحریم های سرکوبگرانه، بقایای ویروس کرونا، کمبود اساسی برخی غلات بر اساس خشکسالی جهانی و AZ از جمله عوامل افزایش قیمت کالاها هستند.

طهماسبی با اشاره به لزوم ترمیم ساختار معیوب بودجه و بانک های کشور، گفت: در دولت قبل مشکلات کشور مربوط به برجام بود؛ این مشکلات در دولت قبل از برجام بود. ارز ترجیحی کشور ضربه اقتصادی به کشور وارد کرده که یکی از دلایل افزایش قیمت است.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه ضعف در سیاست گذاری و برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر اجرا وجود دارد، گفت: برخی از رهبری های شکست خورده و پوسیده سابق همچنان تبعات خود را دارند که باید اصلاح شود.

وی با تاکید بر لزوم تبیین جهاد در جامعه گفت: سوریه در خط مقدم مقاومت قرار دارد و امروز جنایتکاران در سراسر جهان مانند اسرائیل و آمریکا دچار مشکل شده اند.

طهماسبی با اشاره به تبریک هفته قوه قضائیه و لزوم حرکت به سمت قوه قضاییه انقلابی، گفت: این نهاد مقدس در خور دولت است، اجرای عدالت در جامعه بسیار مهم است. در شرایط استثنایی، وکیل تمام عیار می تواند شرایط اختیارات خود را تفویض کند. بخشی از مدیریت دولتی سلامت خود را مدیون این دولت است.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به جایگاه والای قضات در انقلاب اسلامی گفت: امام راحل فرمودند: امروز قضات متن مردم و آگاه به مشکلات جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه سند تحول قوه قضائیه هشت محور دارد، گفت: از زحمات دستگاه قضایی در شهرستان قدردانی می کنیم و همچنین قدردان کاهش تیراندازی ها هستیم.

طهماسبی با تاکید بر اهمیت جهادگران گفت: تخلف از منابع طبیعی خلاف قانون است و اقداماتی برای برخورد با این متخلفان انجام شده است. ما حفاظت واقع بینانه از نظام و نقد منصفانه را انجام می دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید